Insulation Products Market Growth Analysis & Competitive Landscape 2030
Insulation products refer to materials or products designed to reduce the transfer of heat, sound, or electricity from one area to another
Prime determinants of growth
Developments in the construction industry, and rapid urbanization & industrialization in the developing countries drive the growth of the global insulation materials market. At the same time, North America and Europe is expected to witness a considerable growth in residential construction, which is likely to present new opportunities in the coming years.
Request PDF Brochure: https://www.alliedmarketresearch.com/request-sample/1764
By Material
Mineral Wool
Fiberglass
Stone Wool
Polyurethane Foam
Phenolic Foam
Others Insulation
The polyurethane foam segment to maintain its leadership status throughout the forecast period
Based on type, the polyurethane foam segment held the highest market share in 2020, accounting for nearly two-fifths of the global insulation materials market, and is estimated to maintain its leadership status throughout the forecast period. This is because it can be made into laminated insulation panels with a variety of facings. Moreover, the expanded polystyrene segment is projected to manifest the highest CAGR of 7.4% from 2021 to 2030.
Get Detailed Impact Analysis on the Insulation Materials Market @ https://www.alliedmarketresearch.com/request-for-customization/1764
The wires and cables segment to maintain its lead position during the forecast period
Based on application, the wires and cables segment accounted for the largest share in 2020, contributing to more than two-fifths of the global insulation materials market, and is projected to maintain its lead position during the forecast period. This is due to its wide usage to separate conductors, electrically, and physically within a cable. However, the Hvac and Oem segment is expected to portray the largest CAGR of 6.7% from 2021 to 2030.
By End Use Industry
Building and Construction
Industrial
Transportation
Consumer Goods
Asia-Pacific, followed by Europe & North America, to maintain its dominance by 2030
Based on region, Asia-Pacific, followed by Europe & North America, held the highest market share in terms of revenue 2020, accounting for more than two-fifths of the global insulation materials market. Moreover, the same region is expected to witness the fastest CAGR of 6.5% during the forecast period, due to increase in demand for insulation materials in automotive, construction, and wires & cables industry.
Leading Market Players
BASF SE
Bayer AG
Saint-Gobain S.A
Rockwool International
Huntsman Corporation
Atlas Roofing Corporation
Bridgestone
Evonik Industries AG
GAF Materials Corporation
Kingspan Group PLC
The DoW Chemical Company
Interested in Procuring This Report? Visit Here: https://www.alliedmarketresearch.com/insulation-materials-market/purchase-options
David Correa
Allied Market Research
+1 800-792-5285
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Shaping the Future of Tech: Amar InfoTech Expands Global Reach in Cloud, AI, IoT, and TravelTech
BPMG Secures ChainGPT Grant to Advance AI & Web3 Social Platform Innovation
Regulación inteligente y criptoeconomía: América Latina frente al nuevo orden financiero global
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.