Jobma Achieves ISO/IEC 27001 Certification, Reinforcing Secure and Privacy-First Hiring
This globally recognized ISO certification underscores Jobma’s commitment to data security, regulatory compliance, and protecting user privacy.
As privacy standards evolve in online hiring, this certification demonstrates Jobma’s investment in secure, compliant practices that support both employers and candidates.
ISO/IEC 27001 is a global gold standard for information security, and it means Jobma has been independently audited and verified for having robust systems, controls, and risk management in place. In video interviewing, where candidate and recruiter data may be collected and shared, maintaining strong security practices is critical. Having ISO 27001 certification means the platform operates with a robust structure to store, share, and protect this data every step of the way, helping you stay compliant and build trust with your users.
“Data protection isn’t just a feature, it’s a foundation Jobma is built on. Achieving the ISO/IEC 27001 certification reinforces our commitment to building trustworthy hiring technology rooted in security, privacy, and responsible data practices,” said Krishna Kant, Managing Partner at Jobma.
More than just a technical achievement, this milestone strengthens Jobma’s competitive position in the AI video interviewing and hiring space, especially for global organizations and enterprises that require secure, audit-ready solutions.
About Jobma
Jobma’s AI video interviewing platform streamlines recruitment with intelligent automation and data-driven decision-making. Trusted by over 3,000 companies across 50+ countries, Jobma enhances hiring with seamless ATS integrations and a superior candidate experience. Jobma is SOC 2 Type II and ISO 27001 certified and fully GDPR and CCPA compliant.
Learn more about Jobma’s security practices at www.jobma.com/privacy
Jobma - 13911 Ridgedale Drive, Suite 230, Minnetonka, Minnesota 55305, United States
Abhishek Dhaiya
Jobma
+1 669-777-3374
sales|jobma.com| |sales|jobma.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Construction 4.0 Market to Reach $11.9 Billion by 2031, Says Allied Market Research
COHLENE HESKEY SELECTED AS TOP FOUNDER & CEO OF THE YEAR BY IAOTP
Animal Welfare Groups Applaud Bipartisan Congressional Effort to Nullify Barred Owl Slaughter Plan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.