Jump Point Voted Top Global InsurTech at InsurTech NY ‘25
Ushering in the Era of Agentic AI for Brokers
NEW YORK, NEW YORK, UNITED STATES, April 11, 2025 /EINPresswire.com/ -- Jump Point, the first AI operating system built specifically for insurance brokers, has been named Top Global InsurTech Startup and awarded the prestigious $100,000 Carrier & Broker Prize at the InsurTech NY Global Startup Competition—a powerful endorsement of its category-defining approach to modernizing insurance brokerage operations.Competing against over 120 of the world’s leading Insurtech startups, Jump Point stood out for its revolutionary application of agentic AI, earning the attention of insurers, VCs, and innovation leaders across the industry. The win was announced at the InsurTech NY Spring Conference, one of the insurance sector’s most influential events.
“This is the kind of innovation setting the pace for the future of commercial insurance. The bar was high this year—and Jump Point rose above it.” — InsurTech NY
“This recognition validates what we hear from brokers every day,” said Jerry Chien, CEO of Jump Point. “They're done with outdated systems, clunky interfaces, and complex integrations. With Jump Point, brokers run their operations through simple voice and text prompts—empowering them to work at the speed of thought.”
The Modern Broker, Reinvented
Jump Point is reengineering the core infrastructure of insurance brokerage—AI-first and built without legacy drag. Its platform leverages a proprietary insurance language model and a suite of intelligent agents to automate core workflows and unlock new levels of speed and intelligence.
With Jump Point, brokers can:
Cut processing times from hours or days to seconds
Extract insights from unstructured documents with precision
Deliver personalized, responsive client service
Operate via a sleek, intuitive chat-style interface
What Customers Are Saying
“The ability to run your entire operation through voice and text is simply mind-blowing. Tasks that used to take hours or days now take seconds with Jump Point—it’s like magic.”
— Michael Nituda, Principal at WMB Brokers
Positioned for the Future of Insurance
Winning InsurTech NY’s Global Startup Competition is more than a trophy—it's validation of Jump Point’s vision and technology, and a signal that the industry is ready for a radical shift. With momentum from early adopters and strong industry tailwinds, Jump Point is scaling fast to meet surging demand from brokerages ready to embrace AI-native operations.
About Jump Point
Jump Point is the first AI operating system for insurance brokers, combining agentic AI, voice- and text-prompted workflows, and a proprietary insurance language model to automate operations and accelerate agency growth.
The company was founded in 2024 by a team of insurance, AI, and growth experts on a mission to reinvent how brokers work.
Email: press@jumppoint.ai
Website: www.jumppoint.ai
Demo: www.jumppoint.ai/book-demo/
Cristina Kaplan
Jump Point
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pogo Stadium Demo Launches for Steam Next Fest With Go-Inspired Rhythm Strategy and Shinobu Amayake Score
Talentuch Reports Groundbreaking Recruitment Case: Client Chooses AI Over Human Data Analyst
Electra Wins Audience Prize at WMF 2025 for Advancing Battery Intelligence with AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.