Jump Point Voted Top Global InsurTech at InsurTech NY ‘25
Ushering in the Era of Agentic AI for Brokers
NEW YORK, NEW YORK, UNITED STATES, April 11, 2025 /EINPresswire.com/ -- Jump Point, the first AI operating system built specifically for insurance brokers, has been named Top Global InsurTech Startup and awarded the prestigious $100,000 Carrier & Broker Prize at the InsurTech NY Global Startup Competition—a powerful endorsement of its category-defining approach to modernizing insurance brokerage operations.Competing against over 120 of the world’s leading Insurtech startups, Jump Point stood out for its revolutionary application of agentic AI, earning the attention of insurers, VCs, and innovation leaders across the industry. The win was announced at the InsurTech NY Spring Conference, one of the insurance sector’s most influential events.
“This is the kind of innovation setting the pace for the future of commercial insurance. The bar was high this year—and Jump Point rose above it.” — InsurTech NY
“This recognition validates what we hear from brokers every day,” said Jerry Chien, CEO of Jump Point. “They're done with outdated systems, clunky interfaces, and complex integrations. With Jump Point, brokers run their operations through simple voice and text prompts—empowering them to work at the speed of thought.”
The Modern Broker, Reinvented
Jump Point is reengineering the core infrastructure of insurance brokerage—AI-first and built without legacy drag. Its platform leverages a proprietary insurance language model and a suite of intelligent agents to automate core workflows and unlock new levels of speed and intelligence.
With Jump Point, brokers can:
Cut processing times from hours or days to seconds
Extract insights from unstructured documents with precision
Deliver personalized, responsive client service
Operate via a sleek, intuitive chat-style interface
What Customers Are Saying
“The ability to run your entire operation through voice and text is simply mind-blowing. Tasks that used to take hours or days now take seconds with Jump Point—it’s like magic.”
— Michael Nituda, Principal at WMB Brokers
Positioned for the Future of Insurance
Winning InsurTech NY’s Global Startup Competition is more than a trophy—it's validation of Jump Point’s vision and technology, and a signal that the industry is ready for a radical shift. With momentum from early adopters and strong industry tailwinds, Jump Point is scaling fast to meet surging demand from brokerages ready to embrace AI-native operations.
About Jump Point
Jump Point is the first AI operating system for insurance brokers, combining agentic AI, voice- and text-prompted workflows, and a proprietary insurance language model to automate operations and accelerate agency growth.
The company was founded in 2024 by a team of insurance, AI, and growth experts on a mission to reinvent how brokers work.
Email: press@jumppoint.ai
Website: www.jumppoint.ai
Demo: www.jumppoint.ai/book-demo/
Cristina Kaplan
Jump Point
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

BOI Launches THECA 2025 to Position Thailand as Asia’s Most Comprehensive Electronics Ecosystem
Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.