Lahn Hospitality Group chooses Vica to optimize CTV spend with custom creative and precision targeting
Revolutionary new solution Vica Audience+ pairs data-driven cinematic creative with targeting of custom audience segments for stunning results.
LOS ANGELES, CA, UNITED STATES, June 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Vica was founded to help solve two pain points in upper funnel marketing for small businesses: (1) SMB's couldn’t afford (good, unique) video creative and (2) they didn’t know how to place media on streaming TV. While working with dozens of small businesses in 2024, Vica's team discovered a third … SMB's didn’t have enough or complete or well organized CRM data for driving effective marketing in their other channels.In December, Vica, in partnership with Lahn Hospitality Group, owners of The Funplex amusement parks in New Jersey, started designing Audience+, an AI-based solution for developing custom segments from limited CRM and RPD (return path data). The Audience+ solution not only finds the next customers to target at greater scale, but the unique interests and attributes of the customer segments informs VIca's creative process.
After months of gathering data to inform the creative and audience targeting, Vica and Lahn Hospitality launched the first Audience+ campaigns in February's Spring Break to drive party bookings and ticketing at The Funplex. After seeing positive results, the companies continued to use the Audience+ methodology to further optimize and support subsequent campaigns. Performance, measured in ROAS (return-on-ad-spend) far outperformed industry benchmarks.
-- February Spring Break campaign – overall campaign: 15.5x ROAS; Audience+ segments: 24.7x
-- March “Birthdays” campaign – overall campaign: 25.2x ROAS; Audience+ segments: 35.0x
-- May “Birthdays” campaign – overall campaign: 34.2x ROAS; Audience+ segments: 46.6x
The Audience+ technology becomes "smarter" and more accurate the more return path data it analyzes, resulting in the increased performance over time. RPD is typically collected through pixels placed on a small business website. In this instance, Vica deployed pixels across Funplex pages, including transaction pages to understand increasingly granular segments and then used segment attributes to inform unique creatives and targeting.
In all, $26K of expenditure drove over $488K of ticket sales and party bookings. Both Vica and Lahn Hospitality Group are working to replicate this success across businesses in other verticals, proving the effectiveness of CTV as a medium for small business advertising, particularly when supported by custom creative and the precision targeting afforded by Audience+.
Michael Shields
Vica
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dr. Kevin Sadati Present his Preservation Facelift Technique at Vegas Cosmetic Surgery and UC Irvine
New York Cosmos Relaunches as Fan-Owned, City-Driven Club
MRC Restoration Responds in 25 Minutes to Water Leak, Prevents Major Damage for Bonne Terre Homeowner
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.