Leonardo247 Appoints Ken McDonald as CEO
Leonardo247 Adds Experienced CEO for Continued Innovation and Growth
With a mission to modernize and simplify property operations, Leonardo247 has rapidly expanded since its founding, now supporting thousands of properties and more than 2 million rental units. The addition of McDonald marks a pivotal step in the company’s evolution as it enters its next phase of growth and innovation.
Ken McDonald brings over three decades of experience in the software industry, along with a proven track record of accelerating company growth through product innovation and customer-centric practices. As Chief Growth Officer at TeamSnap, a leading team sports app, he led the company to 25 million users. Most recently, he served as General Manager and later Chief Product Officer at Togetherwork, a vertical SaaS company with dozens of products. During his tenure, the company experienced significant expansion, with several of the products under his leadership growing by an order of magnitude or more. McDonald is a recognized thought leader in rapidly scaling online businesses and is co-author of the book How to Acquire Your First Million Customers.
“Sustainable growth starts with building products people love,” said Ken McDonald, CEO of Leonardo247. “In today’s crowded SaaS market, being useful isn’t enough. At Leonardo247, we’re focused on delivering a platform that’s both operationally critical and deeply valued by the people who use it. Delivering a product people love is what drives continued loyalty and long-term success.”
“The maintenance and operations pain points we solve are becoming more, and more poignant in the multibillion-dollar property management market that is trying to find ways to reduce risk and boost net operating income,” said Daniel Cunningham, Leonardo co-founder and industry principal. “Ken is the right guy to come in and help us continue our growth trajectory.”
About Leonardo247
Leonardo247 is the award-winning, cloud-based operations and maintenance platform that streamlines daily property management tasks, ensuring compliance and operational efficiency. Trusted by the nation’s leading property management firms, Leonardo247 delivers real-time insights, automated workflows, and a centralized system of record that empowers teams to do their best work.
For media inquiries, please contact:
PR Contact
contactus@leonardo247.com
www.leonardo247.com
Meghan ODonnell
Leonardo247
+1 630-251-3886
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Larrikin Bourbon Co. 'Cigar Lounge' to Launch at 2025 Kentucky Bourbon Festival
Wathnan Jumping Expands International Presence with Media Support from SRB Agency
WOGI EuroTaste Ride: Mit dem Fahrrad durch Europa für nachhaltige Gastronomie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.