Nanotech Visionary Joins the Mission: Deb Newberry Appointed to Orbotic Systems’ Founding Advisory Board
With deep roots in aerospace and innovation, Newberry brings unmatched expertise to space sustainability efforts.
THOUSAND OAKS, CA, UNITED STATES, July 22, 2025 /EINPresswire.com/ -- In an exciting stride toward the future of sustainable space operations, Orbotic Systems is honored to announce the addition of Deb Newberry, M.Sc., to its Founding Advisory Board. A respected leader in nanotechnology, aerospace, and education, Deb’s appointment marks a pivotal moment in the company’s commitment to advancing responsible orbital technologies.Jane Ielmini, COO and co-founder of Orbotic Systems, recalled their first meeting with Deb at the 2025SmallSat Symposium:
“Deb lights up the room with her presence. Her energy and passion for the space industry are magnetic—you instantly recognize her as someone who inspires progress and possibility.”
With a background in nuclear physics and extensive experience in radiation testing for space systems, Deb brings both technical depth and visionary leadership to the team. Her pioneering work in nanoscience education—reaching over 100,000 students and educators—and her recent authorship of Nanotechnology: Applications to Space Exploration reflect a rare blend of scientific rigor and public engagement.
In her advisory role, Deb will guide Orbotic’s integration of advanced materials into deorbiting technologies, mentor leadership on commercialization strategy, and help shape regulatory and research pathways as the company scales.
“We are thrilled to have Deb join us on our Advisory Board," says Orbotic CEO Erik Long. "Her depth in nanotech and space systems, combined with her strategic insight, will be invaluable as we scale our orbital cleanup solutions."
With Deb on board, Orbotic Systems strengthens its mission to build a cleaner, smarter orbital environment—where innovation, responsibility, and sustainability are the guiding stars.
About Orbotic Systems: Orbotic Systems was created to address the growing threat of space debris and the future of space sustainability. After investigating solutions from both a business and technical perspective, Orbotic Systems was born.
The goal of Orbotic Systems is to safely advance human progress in space with innovative technology while creating a sustainable space environment. Orbotic Systems is headquartered in Thousand Oaks, California. For more information please visit orboticsystems.com.
Jane Ielmini Bubar
Orbotic Systems
+1 805-941-1028
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.