North Texas Startup Takes on Billion-Dollar Turf Industry with Battery-Powered Broom and Biotech Cleaner
Turf Product Solutions is showing up with innovations designed to make synthetic grass safer, longer-lasting, and way more livable for pets and their people.
CELINA, TX, UNITED STATES, July 22, 2025 /EINPresswire.com/ -- Turf Product Solutions, a company based in North Texas focused on artificial turf maintenance technologies, will be exhibiting at SuperZoo 2025, held August 13–15 at the Mandalay Bay Convention Center in Las Vegas. The event marks the 75th anniversary of SuperZoo, one of the pet industry’s largest trade shows.
As the artificial turf industry continues to grow, Turf Product Solutions is introducing two new products designed for pet owners, turf professionals, and facilities seeking to maintain and protect turf surfaces.
The Turf Power Sweep is a battery-powered turf broom engineered to collect pet hair and debris from synthetic grass without the need for gas-powered equipment. It is intended for regular maintenance in residential or commercial turf installations.
Also debuting is Turf Animal, a cleaner and deodorizer formulated with live enzymes to support odor control and turf hygiene. Developed with ingredients that meet Whole Foods’ Eco-Scale standards, Turf Animal is designed for use around pets and children. The formula also addresses static buildup common on artificial turf surfaces.
“Turf requires maintenance just like any other surface exposed to pets and the elements,” said Nick Ogilvie, founder of Turf Product Solutions. “We’ve developed tools to help turf installations perform better and last longer, particularly in high-use environments.”
Turf Product Solutions will be available for product demonstrations and discussions during SuperZoo at Booth 2203.
Nick Ogilvie
Turf Product Solutions, LLC
+1 303-588-5602
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pilates Equipment and Gears Market 2025 Trends: Expected to Grow at a CAGR of 10.5% from 2022 to 2031, Claims AMR
Associated Scaffolding Announces Multiple Job Openings Across the Southeast
Intelligent Evacuation System Market Reach USD 1.15 Billion by 2030 Globally
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.