Prototek Names Ed Graham as Vice President & General Manager of Additive Business
Prototek, a CNC, sheet metal fabrication, and 3D printing services provider, is proud to announce that Ed Graham has been promoted to VP and GM of Additive.
Over the past year, Graham has expanded his role within Prototek, leading external engagement, shaping additive strategy, and executing key initiatives—all while continuing to manage the Allentown facility. His contributions have helped position Prototek at the forefront of the digital manufacturing landscape.
“Ed’s deep knowledge of additive manufacturing and his strategic leadership have been instrumental in growing our capabilities and customer reach,” said Bill Bonadio, President and CEO of Prototek. “He’s the right leader to take our additive business into its next chapter of innovation and growth.”
With more than 25 years in the additive industry, Graham is a recognized thought leader, AMUG board member, and recipient of the prestigious DINO (Distinguished INnovator Operator) award. He brings both technical expertise and visionary leadership to his new role.
“It’s a privilege to lead Prototek’s Additive Business at such a pivotal time in our growth,” said Graham. “We’re continuing to expand our capabilities, evolve our customer experience, and innovate in ways that push the boundaries of digital manufacturing. I’m excited to help shape the future of additive at Prototek.”
Graham’s appointment is part of Prototek’s leadership realignment aimed at enhancing agility, improving service delivery, and positioning the company for long-term success in advanced manufacturing.
About Prototek
Prototek is a leading national provider of digital manufacturing services, offering precision machined, sheet metal fabricated, and 3D-printed parts for a wide range of industries, including aerospace, defense, robotics, electronics, medical devices, and consumer products. Headquartered in New Hampshire, Prototek operates multiple advanced manufacturing facilities across the United States. The company is ISO 9001:2015 and AS9100D certified, and ITAR registered. For more information, visit www.prototek.com.
Media Contact:
Jason Kopras
Vice President of Marketing, Prototek
Phone: 608-345-1360
Email: jkopras@prototek.com
Jason Kopras
Prototek Digital Manufacturing
+1 608-345-1360
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.