Prototek Names Ed Graham as Vice President & General Manager of Additive Business
Prototek, a CNC, sheet metal fabrication, and 3D printing services provider, is proud to announce that Ed Graham has been promoted to VP and GM of Additive.
Over the past year, Graham has expanded his role within Prototek, leading external engagement, shaping additive strategy, and executing key initiatives—all while continuing to manage the Allentown facility. His contributions have helped position Prototek at the forefront of the digital manufacturing landscape.
“Ed’s deep knowledge of additive manufacturing and his strategic leadership have been instrumental in growing our capabilities and customer reach,” said Bill Bonadio, President and CEO of Prototek. “He’s the right leader to take our additive business into its next chapter of innovation and growth.”
With more than 25 years in the additive industry, Graham is a recognized thought leader, AMUG board member, and recipient of the prestigious DINO (Distinguished INnovator Operator) award. He brings both technical expertise and visionary leadership to his new role.
“It’s a privilege to lead Prototek’s Additive Business at such a pivotal time in our growth,” said Graham. “We’re continuing to expand our capabilities, evolve our customer experience, and innovate in ways that push the boundaries of digital manufacturing. I’m excited to help shape the future of additive at Prototek.”
Graham’s appointment is part of Prototek’s leadership realignment aimed at enhancing agility, improving service delivery, and positioning the company for long-term success in advanced manufacturing.
About Prototek
Prototek is a leading national provider of digital manufacturing services, offering precision machined, sheet metal fabricated, and 3D-printed parts for a wide range of industries, including aerospace, defense, robotics, electronics, medical devices, and consumer products. Headquartered in New Hampshire, Prototek operates multiple advanced manufacturing facilities across the United States. The company is ISO 9001:2015 and AS9100D certified, and ITAR registered. For more information, visit www.prototek.com.
Media Contact:
Jason Kopras
Vice President of Marketing, Prototek
Phone: 608-345-1360
Email: jkopras@prototek.com
Jason Kopras
Prototek Digital Manufacturing
+1 608-345-1360
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Tothemoon Presents Its Updated Crypto Card, for Simplifying Payments
Josh Maraney Shares 450+ Free Videos to teach Digital Marketing
Stellar Market Research examines the growth rate of the Hernia Mesh Devices Market during the forecast period 2025-2032
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.