Skyvia Introduces API Beta: Extended Flexibility and Control Through Programmatic Access to Skyvia Resources
PRAGUE, CZECH REPUBLIC, April 11, 2025 /EINPresswire.com/ -- Skyvia, the most comprehensive data integration platform, has announced the beta release of its highly anticipated Public API. The new feature responds directly to customer requests for enhanced flexibility, programmatic control, and streamlined automation in managing their data workflows. Designed for IT professionals and business users, the Skyvia Public API beta is now available for testing, offering a robust solution to integrate, manage, and optimize data across 200+ supported cloud applications, databases, and services.
“Businesses expressed a need for greater control over their Skyvia resources, such as integrations, automations, endpoints, and more, along with the ability to integrate Skyvia into their existing tech stacks. The Public API beta delivers on these demands, enabling users to programmatically manage Skyvia resources”, said Oleksandr Khirnyi, Chief Product Officer at Skyvia. “Skyvia has always been about simplifying and automating complex data processes. With the launch of our API Beta, we’re giving teams even more control, enabling them to trigger and manage Skyvia operations through custom scripts and build fully automated, end-to-end data workflows”, he added.
Key Features of Skyvia API Beta:
• Resource Management: Programmatically manage accounts, agents, automations, backups, connections, endpoints, integrations, and workspaces.
• Secure Authentication: Requires an API token passed via the Authorization header, ensuring safe and controlled access (details available in the API Reference).
• Seamless Integration: Connects Skyvia with external systems, enabling custom workflows and real-time data operations.
• Beta Access: Free for all users during the beta phase, inviting feedback to refine and enhance the API before its full release.
Get Started with Skyvia API Beta
Skyvia API Beta is now available, with additional functionality planned for future updates. To learn more, visit the API Reference or explore the Swagger documentation for an interactive experience.
About Skyvia
Skyvia is a no-code cloud data integration platform for ETL, ELT, Reverse ETL, data migration, one-way and bi-directional data sync, workflow automation, real-time connectivity, and more. With a vast library of 200+ connectors, Skyvia provides seamless integration among various cloud applications, databases, and data warehouses, including Salesforce, Dynamics CRM, QuickBooks Online, SQL Server, Amazon Redshift, Google BigQuery, and others.
Key Solutions:
• ETL, ELT, and Reverse-ETL
• Workflow Automation
• SaaS Backup & Restore
• Real-Time Connectivity
• Online SQL Query Builder
For more information, visit skyvia.com.
Natalia Polomkina, Product Marketing Manager
Skyvia
press|skyvia.com| |press|skyvia.com
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chemical Enhanced Oil Recovery (EOR) Market Analysis: Emerging Trends and Strategic Developments
IBA Group and Berexia Payment Launch SoftPOS in Morocco
Scoop Wholefoods Brings Organic Living to Every Emirate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.