Sports Turf to Construct a High-Performance Indoor Facility for Enterprise High School

Leading athletic construction company to complete renovations for Wildcat’s indoor facility
The indoor facility is now the third athletic facility project awarded to Sports Turf Company for Enterprise High School. In 2019, Sports Turf Company completed the Wildcat’s running track around the existing natural grass field and tennis courts. Sports Turf was back in 2021, to install a high-performance turf system on the stadium field.
Sports Turf Company will construct an indoor artificial turf field that focuses on safety, durability, and performance. The artificial turf system installed will feature AstroTurf’s dual fiber turf system and Brock shock pad. AstroTurf’s dual fiber turf system combines slit film and monofilament fibers for optimum durability and better shock absorbency. The Brock shock pad is specifically engineered to optimize safety for athletes during impacts to the surface.
“Enterprise High School has shown a great commitment to providing the best facilities to benefit their student-athletes,” said Todd Wiggins, President of Sports Turf Company. “The system we are installing at Enterprise High School, while economical, when coupled with Brock Powerbase YSR shock pad makes it an incredibly safe and high-quality playing surface.”
Sports Turf specializes in the construction and installation of sports surfaces, including natural grass and artificial turf fields, tennis courts and track surfaces across five states, from colleges to professional venues. In addition, Sports Turf Company serves as a consultant and owners’ advocate through the entire process of selecting the best facility solutions and surfaces to meet owners’ specific needs.
For more information about Sports Turf Company, please visit www.sportsturf.net or find them on Facebook and Twitter at @STCFieldBuilder.
Amy Parrish
Rhythm Communications
+1 404-310-6559
aparrish|rhythmcommunications.com| |aparrish|rhythmcommunications.com
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chemical Enhanced Oil Recovery (EOR) Market Analysis: Emerging Trends and Strategic Developments
IBA Group and Berexia Payment Launch SoftPOS in Morocco
Scoop Wholefoods Brings Organic Living to Every Emirate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.