Whish Money Launches on Shopify, Leading the Region’s First Cardless Checkout
Introducing the shift towards a fully cashless and instant e-commerce ecosystem.
CA, UNITED STATES, June 12, 2025 /EINPresswire.com/ -- Whish Money SAL, a leading fintech company is proud to announce the launch of Whish Pay on Shopify, the world’s leading e-commerce platform. Whish Pay, is a payment checkout solution launched by Whish Money that enables businesses to offer easy and secure payments. This achievement aims to revolutionize digital payments and accelerate e-commerce growth.
“At Whish Money, we are committed to empowering businesses with innovative financial solutions. This integration is a game-changer for regional e-commerce,” said Toufic Koussa, Co-Founder and CEO of Whish Money. “Whish Pay on Shopify empowers merchants with a frictionless checkout experience, eliminating the pain points of online payments and providing entrepreneurs with the tools to succeed in a digital world.”
Whish Pay delivers a seamless payment experience that combines speed and scalability. It ensures immediate fund settlement, eliminates chargeback risks, and offers a competitive fee structure that fosters sustainable growth. This integration grants Shopify Merchants direct access to Whish Money’s engaged user base of over 1 million customers, enabling payments directly from their Whish wallets
Commenting on this partnership, Jad Fakhani, also known as Wolfofbey, a leading entrepreneur and prominent mentor in e-commerce in the Middle East, remarked: "Whish Pay on Shopify marks a transformative step for the region’s digital commerce. It empowers local businesses to expand rapidly, compete globally, and succeed with unmatched speed, security, and simplicity."
Already trusted by top platforms for its checkout solutions, Whish Pay’s launch on Shopify makes digital payments accessible for even more merchants. It reflects Whish Money’s commitment to advancing its digital footprint and support regional businesses with forward thinking fintech solutions.
About Whish Money:
As part of the Talaco Group established in 2004, Whish Money is a leading fintech company, licensed and regulated by the Central Bank of Lebanon. Headquartered in Lebanon, with offices in the UAE and USA, Whish Money serves an expansive user base of over 1 million individuals across more than 110 countries. Leveraging an extensive regional network of over 1,200 agents in Lebanon and 3,000 points of sale in the UAE, the company continues to amplify its reach and impact. Whish Money provides a diverse portfolio of digital financial services, including versatile payment solutions, secure remittances, and comprehensive merchant tools tailored for both businesses and individual clients.
Rosy Abdo
Whish Money
media@whish.money
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

BOI Launches THECA 2025 to Position Thailand as Asia’s Most Comprehensive Electronics Ecosystem
Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.