ZoomRx Launches 'Sagan' – An AI-Powered Platform Revolutionizing Pharma Market Research
Sagan combines AI and real human voices through natural conversation to deliver market research insights with unprecedented speed and scale.
CAMBRIDGE, MA, UNITED STATES, June 12, 2025 /EINPresswire.com/ -- ZoomRx, a leading life sciences strategic consultancy, today announced the launch of Sagan, a groundbreaking AI-powered platform designed to transform how pharma teams uncover insights from healthcare professionals and patients.
At its core, Sagan replaces outdated research methods with human-centered, AI-enhanced conversations. By uniting natural language interfaces, proprietary HCP/patient panels, and real-time analytics, Sagan enables pharmaceutical brands to get answers faster—and make better decisions sooner.
"For too long, life sciences research has forced a choice between the scale of data and the humanity of the story. Sagan changes all that. By centering the authentic perspectives of every HCP and patient, we can now deliver insights that have both quantitative rigor and profound qualitative depth—at a speed the industry has never seen before," explained Sriram Subramanian, ZoomRx's Co-CEO and Co-Founder.
Built around four foundational pillars—Authentic Voices, Natural Conversation, Limitless Scale, and Instant Answers—Sagan enables:
• On-demand AI-powered voice and text dialogues with real HCPs and patients
• Reimagined “Survey as a Conversation” offering, seamlessly blending qual and quant research types
• Voice-dictated patient chart audits via Patient Scribe
• On-demand simulations of HCP and patient personas
• Instant answers to any business question via Deep Search
ZoomRx will debut Sagan at the PMRC West Conference on June 12. People can experience Sagan for themselves now and see how ZoomRx is turning Carl Sagan’s words—“Somewhere, something incredible is waiting to be known”—into a reality for pharma teams everywhere.
Media Contact:
Conrad Walgren
conrad.walgren@zoomrx.com
Conrad Walgren
ZoomRx
+1 404-219-7631
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Automotive LiDAR Sensors Market Predicted to Skyrocket to $11.7 Billion by 2031, Expansion at a CAGR of 31.7%
Santa Clara County Fair Celebrates 81 Years July 30 to August 3, 2025
Productive Dentist Academy Announces First Clinical Calibration™ Institute Mastermind
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.