Ezassi Releases New Insights on Navigating Tariff Challenges Through Strategic and Tactical Innovation
Balancing strategic and tactical innovation is crucial for businesses to effectively navigate the challenges posed by escalating tariffs.
PONTE VEDRA, FL, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Ezassi, a leading provider of innovation management solutions, today released new insights exploring how businesses are responding to escalating global tariffs with a blend of strategic and tactical innovation approaches.
Recent studies show that 48% of global supply chain leaders cite tariffs and trade barriers as their most pressing challenge. With new U.S. tariffs, including a 125% duty on Chinese electronics imports, companies are facing increased operational costs and supply chain disruptions.
To address these challenges, Ezassi outlines how organizations are leveraging both strategic and tactical innovation. Strategic innovation includes long-term initiatives such as shifting manufacturing to countries with favorable trade agreements, diversifying suppliers, and adopting alternative, locally sourced materials. In contrast, tactical innovation focuses on short-term, adaptive actions like renegotiating supplier contracts, increasing production efficiency, and adjusting pricing models.
“In a tariff-affected world, the best companies blend strategic vision with tactical execution,” said Jennifer Creech, CEO of Ezassi. “Strategic without tactical is just dreaming; tactical without strategic is just reacting.”
To learn more about how strategic and tactical innovations can help businesses mitigate tariff impacts, visit: https://ezassi.com/strategic-vs-tactical-innovation/
About Ezassi
Ezassi is a pioneer in innovation management software, helping organizations accelerate technology discovery, streamline idea management, and drive transformative outcomes. The company’s solutions support open innovation initiatives across industries including energy, aerospace, and consumer goods.
Stephanie Creech
Ezassi, Inc.
+1 617-697-4236
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

MustWants Launches in Colorado, Empowering Military Families with Trusted Relocation Support and Veteran-Led Expertise
Survival, Memories, and Miracles Intertwine in Poignant Debut Novel by Tilly Grey
New U.S. Housing Policies May Boost Foreclosures & Investment Opportunities in 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.