How one Cardiff-based tech company embeds values into every interaction
As the product has evolved, so has the team behind it. Today, Atamis’ workforce has expanded to more than sixty employees, with a near-even gender split- a rarity in the SaaS space and a reflection of the company’s commitment to inclusivity.
“We’ve always done things a little differently at Atamis,” says Helen Evans, Finance and HR Director. “When we experienced rapid growth, both in headcount and client base, it became clear we needed to align our brand and values with the business we aspired to be at scale.”
In 2023, backed by parent company Banyan, Atamis launched a bold new brand identity- one that communicates the company’s forward-thinking approach, intuitive design and solution-focused mindset.
“Our new visual identity is more than just a new logo,” explains Paula Morris-Moor, Director of Marketing, Communications & Demand Generation. “It’s a statement of intent to both our clients and our team. We wanted our stakeholders- internal and external- to see our capabilities reflected in every interaction with Atamis.”
Central to this transformation was the introduction of six clearly defined company values: Adaptive, Trustworthy, Agile, Motivated, Inventive and Supportive. These aren’t just words on a page; the values are embedded into recruitment, onboarding, team interactions and client engagement.
“Before we implemented our values, our team was small enough that behaviours and culture developed organically,” adds Helen Evans. “But as we scaled, it became vital to clearly articulate who we are and how we work.”
CEO Phil Musgrave agrees: “As a tech company, we knew our differentiators mattered. To grow in the right way, we had to double down on the identity that made us successful in the first place.”
The result? A company culture that resonates both internally and externally. Employee feedback, like that from Data Analyst Josh Goodwin, reflects the impact:
“I’m incredibly proud to be part of Atamis. My role in data analysis for UK clients has been fulfilling and professionally rewarding. This is a place where innovation and public service go hand in hand, making it a fantastic place to build a career.”
Client loyalty tells a similar story; 9 out of 10 customers renew annually: a strong indicator that Atamis’ values-based approach delivers long-term results.
“We know no two procurement teams are the same,” says Phil Musgrave. “That’s why we tailor every solution to our clients’ specific objectives and challenges. Our values ensure that personalisation, service and integrity are built into everything we do.”
As Atamis continues to grow, its values remain the foundation of its future.
To learn more about Atamis’ procurement software solutions and professional services, visit atamis.co.uk.
Sophie Green
Atamis Ltd
+44 29 2279 0052
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Metal Power Transmission Chain Market Insights 2025: Key Trends, Market Size, And Growth Forecast
Tech Company Launches New Way to Boost Festival Donations
L. Ron Hubbard Writers and Illustrators of the Future Podcast Begins 6th Year
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.