How one Cardiff-based tech company embeds values into every interaction
As the product has evolved, so has the team behind it. Today, Atamis’ workforce has expanded to more than sixty employees, with a near-even gender split- a rarity in the SaaS space and a reflection of the company’s commitment to inclusivity.
“We’ve always done things a little differently at Atamis,” says Helen Evans, Finance and HR Director. “When we experienced rapid growth, both in headcount and client base, it became clear we needed to align our brand and values with the business we aspired to be at scale.”
In 2023, backed by parent company Banyan, Atamis launched a bold new brand identity- one that communicates the company’s forward-thinking approach, intuitive design and solution-focused mindset.
“Our new visual identity is more than just a new logo,” explains Paula Morris-Moor, Director of Marketing, Communications & Demand Generation. “It’s a statement of intent to both our clients and our team. We wanted our stakeholders- internal and external- to see our capabilities reflected in every interaction with Atamis.”
Central to this transformation was the introduction of six clearly defined company values: Adaptive, Trustworthy, Agile, Motivated, Inventive and Supportive. These aren’t just words on a page; the values are embedded into recruitment, onboarding, team interactions and client engagement.
“Before we implemented our values, our team was small enough that behaviours and culture developed organically,” adds Helen Evans. “But as we scaled, it became vital to clearly articulate who we are and how we work.”
CEO Phil Musgrave agrees: “As a tech company, we knew our differentiators mattered. To grow in the right way, we had to double down on the identity that made us successful in the first place.”
The result? A company culture that resonates both internally and externally. Employee feedback, like that from Data Analyst Josh Goodwin, reflects the impact:
“I’m incredibly proud to be part of Atamis. My role in data analysis for UK clients has been fulfilling and professionally rewarding. This is a place where innovation and public service go hand in hand, making it a fantastic place to build a career.”
Client loyalty tells a similar story; 9 out of 10 customers renew annually: a strong indicator that Atamis’ values-based approach delivers long-term results.
“We know no two procurement teams are the same,” says Phil Musgrave. “That’s why we tailor every solution to our clients’ specific objectives and challenges. Our values ensure that personalisation, service and integrity are built into everything we do.”
As Atamis continues to grow, its values remain the foundation of its future.
To learn more about Atamis’ procurement software solutions and professional services, visit atamis.co.uk.
Sophie Green
Atamis Ltd
+44 29 2279 0052
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Intercultural Connections Awards 2025 Announces Winners at the Edinburgh Festival Fringe
Patent Services USA Launches National Inventor Education Initiative to Help 10,000 Inventors Nationwide
Automotive Interior Trims Market to Reach USD 21.1 Bn by 2035, Driven by Comfort, Customization & Sustainability Trends
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.