How one Cardiff-based tech company embeds values into every interaction
As the product has evolved, so has the team behind it. Today, Atamis’ workforce has expanded to more than sixty employees, with a near-even gender split- a rarity in the SaaS space and a reflection of the company’s commitment to inclusivity.
“We’ve always done things a little differently at Atamis,” says Helen Evans, Finance and HR Director. “When we experienced rapid growth, both in headcount and client base, it became clear we needed to align our brand and values with the business we aspired to be at scale.”
In 2023, backed by parent company Banyan, Atamis launched a bold new brand identity- one that communicates the company’s forward-thinking approach, intuitive design and solution-focused mindset.
“Our new visual identity is more than just a new logo,” explains Paula Morris-Moor, Director of Marketing, Communications & Demand Generation. “It’s a statement of intent to both our clients and our team. We wanted our stakeholders- internal and external- to see our capabilities reflected in every interaction with Atamis.”
Central to this transformation was the introduction of six clearly defined company values: Adaptive, Trustworthy, Agile, Motivated, Inventive and Supportive. These aren’t just words on a page; the values are embedded into recruitment, onboarding, team interactions and client engagement.
“Before we implemented our values, our team was small enough that behaviours and culture developed organically,” adds Helen Evans. “But as we scaled, it became vital to clearly articulate who we are and how we work.”
CEO Phil Musgrave agrees: “As a tech company, we knew our differentiators mattered. To grow in the right way, we had to double down on the identity that made us successful in the first place.”
The result? A company culture that resonates both internally and externally. Employee feedback, like that from Data Analyst Josh Goodwin, reflects the impact:
“I’m incredibly proud to be part of Atamis. My role in data analysis for UK clients has been fulfilling and professionally rewarding. This is a place where innovation and public service go hand in hand, making it a fantastic place to build a career.”
Client loyalty tells a similar story; 9 out of 10 customers renew annually: a strong indicator that Atamis’ values-based approach delivers long-term results.
“We know no two procurement teams are the same,” says Phil Musgrave. “That’s why we tailor every solution to our clients’ specific objectives and challenges. Our values ensure that personalisation, service and integrity are built into everything we do.”
As Atamis continues to grow, its values remain the foundation of its future.
To learn more about Atamis’ procurement software solutions and professional services, visit atamis.co.uk.
Sophie Green
Atamis Ltd
+44 29 2279 0052
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre
Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE
Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.