HYDGEN and SunKonnect Join Forces to Accelerate Green Hydrogen Adoption in Indian Industry
The partnership brings together HYDGEN’s deep technical capabilities in Anion Exchange Membrane (AEM) electrolyzer technologies with SunKonnect’s extensive experience in deploying clean energy systems and building market bridges across multiple industrial sectors.
“Our mission is to make green hydrogen not just viable, but accessible and scalable for every industry that needs it,” said Dr. Manippady Krishna Kumar, COO at HYDGEN. “By partnering with SunKonnect, we can fast-track that mission—reaching the right customers, with the right solutions, faster than ever before.”
Through this collaboration, SunKonnect will represent HYDGEN’s electrolyzer systems in key sectors such as semiconductors, fertilizers, pharmaceuticals, heavy industry, and food processing—sectors that rely heavily on hydrogen as a feedstock or fuel source.
The goals of this new partnership are:
- Decentralized, on-site hydrogen generation: HYDGEN’s modular electrolyzers empower customers to produce their own green hydrogen, reducing dependence on costly and carbon-intensive supply chains.
- Accelerated go-to-market execution: SunKonnect’s strong industry relationships and on-ground expertise will shorten sales cycles and fast-track pilot deployment in hard-to-abate sectors.
- Tailored solutions for Indian industry: The partnership will focus on identifying practical use cases and customizing electrolyzer configurations to suit varying operational and energy needs.
- Local manufacturing, local support: HYDGEN’s India-based manufacturing and support ensure faster delivery, better service continuity, and alignment with national sustainability and energy security goals.
The collaboration, highlighted with the signing of an MoU at HYDGEN’s Innovation Day last month, marks a key milestone in both companies’ efforts to build a more sustainable, self-reliant hydrogen economy in India. It reflects a shared vision: to empower industries to transition away from grey hydrogen and fossil fuels—without complexity, delay, or compromise.
About HYDGEN
HYDGEN is a leading developer of anion exchange membrane (AEM) electrolyzers, designed to enable affordable, decentralized green hydrogen production. Their advanced systems offer unmatched efficiency and operational flexibility, a compact footprint, and reduced supply chain risk by avoiding the use of rare earth metals. By eliminating reliance on centralized supply chains, HYDGEN’s technology makes clean hydrogen accessible and scalable for industries of all sizes.
Nathalie Couët
Hydrogen Innovation Pte Ltd
nathalie@hyd-gen.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Scale Selling Partners with Florists to Boost Online Visibility and Sales
Glossed Auto Detailing Announces Launch of Mobile Car Detailing Services in Fairfax, Virginia
Sogdiana Pain Management Center Offers Holistic Healing to Richmond Hill and the GTA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.