LOST Launches Next-Gen Escape Game Ecosystem With Web 3.0, STEAM Learning, and Global Creator Platform
The world’s largest escape game chain, LOST, unveils LOST Island, LOST Junior, and LOST Studio—redefining education, entertainment, and user creation.
HONG KONG, HONG KONG, HONG KONG, June 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- LOST, the world’s largest escape game chain, is pushing the boundaries of immersive play by fusing storytelling, education, and digital innovation. With a global footprint and acclaimed experiences across Asia-Pacific, LOST is now pioneering a new entertainment ecosystem—powered by LEGO®, Web 3.0, and creativity.
At the heart of this transformation are three key innovations: LOST Junior, LOST Studio, and LOST Island.
LOST Junior is the world’s first escape room series built for children aged 6 to 14, blending fun with learning through STEAM-based puzzles. Each game challenges young players to explore science, technology, engineering, arts, and math in a hands-on way. Through a recent collaboration with LEGO®, LOST Junior has introduced themed rooms that ignite imagination and problem-solving, allowing children to build, think, and play—just like their favorite LEGO® heroes.
Meanwhile, LOST Studio empowers creators of all backgrounds to design their own escape games online. With simple drag-and-drop tools, logic editors, and storytelling frameworks, users can build digital rooms and share them with a global audience. Whether you're a student, educator, or brand, you can use LOST Studio to turn creativity into impact. Some winning designs may even be brought to life inside LOST’s physical escape rooms worldwide.
Tying everything together is LOST Island, a Web3-based gaming universe that connects the digital and physical worlds. Players use digital badges to access challenges, unlock rewards, and participate in play-to-earn and create-to-earn systems. The virtual island features a central plaza linking users to immersive escape missions, some of which correspond to real-world venues. It’s a next-generation Online-Merge-Offline (OMO) model that redefines how we play and connect.
“LOST is more than an escape game—it’s a creative movement,” said Rick Woo, Co-Founder of LOST. “By teaming up with iconic brands like LEGO® and opening the doors to global creators, we’re turning games into tools for learning, storytelling, and digital empowerment.”
LOST's mission is to make the world fall in love with creative problem-solving. From kids discovering logic for the first time, to seasoned designers publishing their own challenges, LOST invites everyone to explore, build, and get LOST.
Let’s get LOST.
Rick Woo
LOST
+852 2892 2393
info|losthk.com| |info|losthk.com
Visit us on social media:
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Bob Kawabe Hits Amazon Best-Seller Status with 'The Leadership Playbook' Book Co-Authored with Jack Canfield
IGCT Market is Probable to Influence the Value of $26.0 million by 2032
DataM Intelligence | Pharmaceutical Database Smarter Decisions | Real Impact Empowering Fortune 500 Pharma Leaders
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.