Matt Magaña, President of Defense & National Security at Voyager Technologies, Appointed to the SFA Board of Directors
Matt Magaña, President, Defense & National Security at Voyager, is a seasoned aerospace executive with a distinguished background spanning both commercial and defense sectors. Known for his strategic vision and impactful leadership, Matt has consistently driven growth, fostered innovation, and enhanced national security capabilities. His expertise encompasses a broad spectrum of defense domains, including nuclear defense, air dominance, naval and undersea warfare, and space. His technical acumen extends across all-domain integrated battle management and a wide array of advanced technologies, including RF systems, signals intelligence (SIGINT), electronic warfare (EW), electro-optical and infrared sensors, making him a versatile leader in the evolving defense industry.
Before joining Voyager, Matt served as President & CEO of Blue Canyon Technologies, where he led groundbreaking advancements in small satellite components and mission operations, expanding the company’s influence in both governmental and commercial space initiatives. Prior to that, he held multiple Executive Vice President roles at Raytheon, overseeing billion-dollar portfolios in space and missile defense, while spearheading mergers and acquisitions to drive strategic growth. His hands-on experience in P&L management, coupled with his role in two major acquisitions, underscores his strong business acumen and operational expertise.
“Matt brings an extraordinary depth of experience and insight to the Space Force Association,” said Bill Woolf, Founder and CEO of the Space Force Association. “His leadership across critical defense and space domains will help shape SFA’s role as a catalyst for innovation, collaboration, and the professional development of the space community.”
With established relationships across key defense agencies, including the Department of Defense, Intelligence Community, and civil space organizations, Matt is known for his collaborative approach and deep sector knowledge. He holds a bachelor’s degree in Mechanical Engineering and Corporate Communications, and a master’s in Business Administration with a focus on Corporate Finance and International Business. This unique combination of technical and business education further strengthens his ability to navigate complex challenges.
The Space Force Association is honored to welcome Matt Magaña to its Board of Directors and looks forward to the leadership and forward-thinking perspective he will bring to advancing the future of national security space strategy and spacepower.
Karen Lawrie
https://ussfa.org
publicaffairs@ussfa.org
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Growing at 35.7% CAGR | Unsupervised Learning Market Reach USD 86.1 Billion by 2032 Globally
AI Historian Shakes Up Global Film Scene with Triple Festival Selection.
Arc System Works x Syndicate Collectibles Unleash ‘Double Dragon’ Showdown Sweepstakes at San Diego Comic-Con 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.