MCH Strategic Data Launches New Healthcare Division and Website for Marketers
MCH debuts a healthcare-focused division and website offering targeted data, digital tools, and strategic marketing solutions for healthcare professionals.
This move reflects MCH’s ongoing commitment to innovation and industry leadership as it continues to evolve to meet the unique challenges of the healthcare marketing landscape.
“One thing that’s remained constant in our nearly 100-year history is the need to evolve,” said Peter Long, CEO of MCH Strategic Data. “We’ve served the healthcare industry since 1962, but today’s marketers demand deeper specialization and more tailored solutions. Our new healthcare division and vertical-specific website were built with that mission in mind.”
The newly launched website, MCHHealthcare.com, features over 160 pages of industry-specific content. It is designed to support the unique needs of healthcare product and service providers targeting hospitals, health systems, physician groups, dental practices, long-term care facilities, and other healthcare institutions.
This strategic evolution moves MCH beyond its traditional all-in-one model to deliver purpose-built data and services directly aligned with the goals of healthcare marketing professionals.
MCH’s new Healthcare Division offers advanced marketing tools and data capabilities, including:
- Industry-leading healthcare email address coverage
- Targeted email deployment services
- Programmatic digital audiences and ad placement
- Customized, cloud-hosted healthcare marketing databases
- Robust API integration options
- Upcoming CRM automation tools for platforms like Salesforce and HubSpot
...with more innovations on the horizon.
While www.MCHdata.com remains the primary hub for MCH’s K-12 and education sector offerings, the new healthcare site enhances discoverability, user experience, and search performance for healthcare-specific audiences.
“Marketers today want more than data—they want true expertise, technology, and strategic solutions that fit their industry,” added Long. “This new division gives us the platform to deliver just that in healthcare—and we’re only getting started.”
About MCH Strategic Data
MCH Strategic Data is a leading compiler of marketing contact data and provider of integrated marketing services, specializing in education, healthcare, and government markets. Headquartered in Sweet Springs, Missouri, MCH has been trusted by America’s leading brands for precision data, powerful marketing tools, and unmatched customer service for nearly 100 years.
To explore MCH’s new Healthcare Division, visit: www.MCHHealthcare.com
PETER LONG
MCH Strategic Data
+1 800-776-6373
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Thorncrest Dental Brings Advanced Laser Dentistry to Etobicoke with Picasso Soft Tissue Laser
Tom Jackobs Offers Fractional Sales Management for Heart-Led Wellness Practices
Wytrwal Industries Celebrates 250 years of the U.S. Army
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.