MCH Strategic Data Launches New Healthcare Division and Website for Marketers
MCH debuts a healthcare-focused division and website offering targeted data, digital tools, and strategic marketing solutions for healthcare professionals.
This move reflects MCH’s ongoing commitment to innovation and industry leadership as it continues to evolve to meet the unique challenges of the healthcare marketing landscape.
“One thing that’s remained constant in our nearly 100-year history is the need to evolve,” said Peter Long, CEO of MCH Strategic Data. “We’ve served the healthcare industry since 1962, but today’s marketers demand deeper specialization and more tailored solutions. Our new healthcare division and vertical-specific website were built with that mission in mind.”
The newly launched website, MCHHealthcare.com, features over 160 pages of industry-specific content. It is designed to support the unique needs of healthcare product and service providers targeting hospitals, health systems, physician groups, dental practices, long-term care facilities, and other healthcare institutions.
This strategic evolution moves MCH beyond its traditional all-in-one model to deliver purpose-built data and services directly aligned with the goals of healthcare marketing professionals.
MCH’s new Healthcare Division offers advanced marketing tools and data capabilities, including:
- Industry-leading healthcare email address coverage
- Targeted email deployment services
- Programmatic digital audiences and ad placement
- Customized, cloud-hosted healthcare marketing databases
- Robust API integration options
- Upcoming CRM automation tools for platforms like Salesforce and HubSpot
...with more innovations on the horizon.
While www.MCHdata.com remains the primary hub for MCH’s K-12 and education sector offerings, the new healthcare site enhances discoverability, user experience, and search performance for healthcare-specific audiences.
“Marketers today want more than data—they want true expertise, technology, and strategic solutions that fit their industry,” added Long. “This new division gives us the platform to deliver just that in healthcare—and we’re only getting started.”
About MCH Strategic Data
MCH Strategic Data is a leading compiler of marketing contact data and provider of integrated marketing services, specializing in education, healthcare, and government markets. Headquartered in Sweet Springs, Missouri, MCH has been trusted by America’s leading brands for precision data, powerful marketing tools, and unmatched customer service for nearly 100 years.
To explore MCH’s new Healthcare Division, visit: www.MCHHealthcare.com
PETER LONG
MCH Strategic Data
+1 800-776-6373
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Unicorn Jewelry Announces SEIKO Partnership to Expand Luxury Watch Offerings in San Diego
Cladding Market to Grow from $248.3 Billion in 2023 to $485.5 Billion by 2032 at a CAGR of 7.4%
AccessAbilities Expo launches 'Determination Without Limits'
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.