MediaMint Acquires DataBeat to Expand Data Engineering and Yield Optimization Services for Publishers
MediaMint acquires DataBeat to scale AI-powered media services, expand global delivery, and strengthen data engineering and yield optimization.
Founded in 2017, DataBeat brings a team of approximately 270 professionals with expertise in yield optimization, analytics, and data architecture. The team joins MediaMint’s global workforce of over 2,500 employees across North America, Europe, LATAM, and Asia.
“DataBeat’s expertise in yield optimization, data engineering, and data analytics aligns perfectly with the needs of our rapidly growing business,” said Rajeev Butani, Chairman and CEO of MediaMint. “Their addition strengthens our ability to deliver enhanced value to clients by driving revenue growth, streamlining operations, and equipping leadership teams with critical, data-driven insights."
The acquisition complements MediaMint's ongoing investments in its own Agentic AI framework in a service-as-a-software model, as well as partnerships with Snowflake and other leading data and marketing platforms to scale media and marketing use cases. It follows the company's strategy of targeted acquisitions to broaden its portfolio.
“We started DataBeat with a vision to support publishers and media platforms in optimizing advertising revenue and enabling data-driven decisions,” said Ashok Ganapam and Pratyush Mulukutla, Co-Founders of DataBeat. “Joining forces with MediaMint gives us the scale and strategic depth to take that vision further.”
The announcement comes as MediaMint continues to invest in expanding its capabilities and delivery footprint. The company is backed by private equity firms Everstone Capital and Recognize Partners, both of whom support its growth through targeted investments in high-impact talent and technology.
“This acquisition is a good example of how MediaMint continues to scale its breadth of offerings and depth of delivery capabilities,” said Sandeep Singh, Managing Director at Everstone Capital, and Josh Miller, Partner at Recognize. “DataBeat’s capabilities align well with the future of tech-enabled media operations.”
About MediaMint
MediaMint is a global operations partner to media, marketing, and technology companies. The company specializes in AI-powered solutions across ad operations, sales support, customer success, platform management, and data services. With a focus on scalability, quality, and partnership, MediaMint helps clients streamline operations and drive performance.
Learn more at www.mediamint.com
Monisha Ravoori
MediaMint
monisha.ravoori|mediamint.com| |monisha.ravoori|mediamint.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Renowned Artist Exhibits Her Work to Benefit Children in Need
Sobel Network Shipping Welcomes Two Strategic Leaders to Its Growing Team
Edge AI Retail and Security Applications Powered by NEXCOM’s AIEdge-X®310 Improve Customer Experiences
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.