New Bedford Community Health Receives $1.5 Million Lead Gift from The Manton Foundation to Expand Access to Primary Care
This transformational gift marks a major milestone in NBCH’s $6.1 million campaign, helping the organization surpass the halfway mark toward its fundraising goal. Construction is expected to begin in early 2026.
The new primary care site will integrate seamlessly with NBCH’s urgent care, behavioral health, pharmacy, and dental services, creating a comprehensive care campus in the heart of downtown New Bedford.
“We are honored to partner with New Bedford Community Health on this important project,” said Julia Krapf, Trustee at The Manton Foundation. “Access to quality primary care is the cornerstone of healthier communities, and we are proud to support an initiative that will deliver lasting impact for families across Greater New Bedford.”
For over 40 years, NBCH has served as the region’s leading federally qualified health center, providing integrated, culturally competent care regardless of a patient’s ability to pay. This expansion comes at a time of growing need and uncertainty for community health centers, as changes in federal and state Medicaid funding put added pressure on safety-net providers.
Cheryl Bartlett, CEO of NBCH, emphasized the broader significance of the gift. "The Manton Foundation has been a steadfast partner to NBCH, and this latest investment reflects a deep and shared commitment to health equity. With their support, we’ll be able to bring high-quality, compassionate care to thousands more residents and do so in a space that reflects the dignity every patient deserves."
In addition to expanding access, the project will revitalize a prominent corner in downtown New Bedford by transforming a long-vacant building and updating the façade to create a unified, welcoming campus that visually connects all of NBCH's services.
To learn more about the capital campaign or support the project, visit www.gnbchc.org or contact Rhonda Veugen at rhondaveugen@gnbchc.org
Tabitha Silva
New Bedford Community Health
+1 508-342-4128
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Recycled Plastic Market | Industry Insights 2031: Demand Trends & Global Expansion
Textile Composites Market: Global Trends, Opportunities, and Forecast (2024–2032)
Insulation Products Market Growth Analysis & Competitive Landscape 2030
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.