Pesa Acquires UK’s Authoripay to Expand Global Remittance Capabilities
Cross-border financial platform Pesa has announced its acquisition of Authoripay, a UK-based payment service provider.
TORONTO, ONTARIO, CANADA, June 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- Toronto-based cross-border fintech Pesa has acquired UK electronic money institution Authoripay Emoney, accelerating its plans to scale remittance and payment services across Europe.The deal marks a major milestone for the Canadian startup as it expands its regulatory reach and card issuance capabilities.
Authoripay has been rebranded as Pesapeer Payments and is expected to contribute an annualized $80 million in new transactional volume to Pesa’s platform.
More importantly, the acquisition gives Pesa direct access to key UK and EU markets through licenses granted by the Financial Conduct Authority (FCA). These include permissions for money remittance, electronic money issuance, payment initiation, and virtual IBAN services.
The deal also transfers Authoripay’s Principal Membership with Mastercard to Pesa, empowering the fintech to issue and acquire Mastercard-branded cards globally. Pesa plans to launch multi-currency debit and prepaid cards for both individuals and businesses as a result.
Founded in 2021 by immigrants Tolu Osho, Yusuf Yakubu, and Adewale Afolabi (pictured), Pesa has seen rapid growth in a short period. The company reports more than $380 million in transaction volume across four continents and reached profitability within two years.
Its suite of offerings includes a multi-currency wallet, treasury tools for businesses, and cross-border payment services focused on Canada, Europe, Africa, and Asia.
“This acquisition is a strategic leap forward for us,” said Osho, CEO and co-founder of Pesa. “With these licenses and Mastercard membership, we can now operate with the flexibility and scale of a global financial institution, while continuing to deliver superior remittance and payment products for our users.”
The Authoripay acquisition supports Pesa’s broader vision to build a borderless financial platform for underserved global citizens and enterprises. With its newly acquired regulatory foundation in Europe, Pesa intends to offer more competitive pricing, develop new financial products, and deepen compliance across key international markets.
Ogechi Akinuli
Pesa
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Tinplate Packaging Market to Reach USD 3,079 Million by 2035 | AJ Packaging, Ball Corporation, Ardagh Group Lead
DisplayRide & Tarsus Partner to Bring the World’s Most Advanced AI Dashcam solution to Canada
RefillGenie’s Affordable Online Prescription Refills Now Available in 47 States
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.