Rimsys Becomes the Trusted Regulatory Partner for 6 of the Top 12 Global MedTech Manufacturers
This milestone further solidifies Rimsys’ position as the trusted partner to the world’s most innovative and quality-focused MedTech companies.
Click here for the full list of the top global MedTech companies.
“Today’s regulatory environment demands more than spreadsheets. Leading manufacturers recognize that regulatory operations are mission-critical, revenue-generating departments and need systems to match that level of importance,” said James Gianoutsos, Founder and CEO of Rimsys.
Rimsys’ unified, enterprise-grade RIM platform centralizes and automates critical regulatory processes—including market registrations, Unique Device Identification (UDI), essential principles/GSPR, and submissions management—reducing compliance risk and accelerating market access. Specifically tailored to the needs of medical device and diagnostics companies, Rimsys enables seamless collaboration across RA, QA, and commercial teams while delivering the audit-ready transparency global regulators demand.
“As more organizations embrace regulatory digital transformation, Rimsys is proud to lead the industry forward,” added Gianoutsos. “Adoption by half of the top global MedTech manufacturers is a powerful validation that we’re not just a solution, we’re setting the new gold standard for regulatory excellence.”
To learn more about the Rimsys, please visit www.rimsys.io.
About Rimsys
Rimsys is the leading provider of Regulatory Information Management (RIM) software purpose-built for MedTech manufacturers. The comprehensive platform digitizes and automates regulatory activities, helping MedTech regulatory affairs teams to efficiently achieve regulatory compliance and get products to market faster. Rimsys is designed around MedTech workflows and supports a full breadth of regulatory functions including registrations, submissions, UDI, EUDAMED compliance, essential principles, and standards management in a unified platform. Rimsys is trusted by half of the world’s top 12 MedTech companies to power their global regulatory operations. For more information, visit www.rimsys.io.
Stephanie Haft
Rimsys Inc.
news@rimsys.io
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

BOI Launches THECA 2025 to Position Thailand as Asia’s Most Comprehensive Electronics Ecosystem
Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.