Rodeo Realty Introduces: The Castle at Summit Lake, a $5.99M Landmark Waterfront Estate of Luxury & Income Potential
OLYMPIA, WA, UNITED STATES, August 7, 2025 /EINPresswire.com/ -- A rare opportunity to acquire one of the Pacific Northwest’s most architecturally distinctive and commercially viable lakefront estates has officially come to market. Marketing provided by luxury real estate expert Scott Goshorn of Rodeo Realty Beverly Hills, The Castle at Summit Lake spans 7,500 square feet across three levels and blends bold design, resort-style amenities, and a fully operational short-term rental business with strong income performance.
Designed to sleep over 30 guests, the estate features a private sandy beach, dock, and a nine-person hot tub overlooking Summit Lake. Inside, highlights include a poker turret, arcade, billiards room, 14-seat bar, chef-grade kitchen, media lounge, firepit, Smart TVs, central air conditioning, and high-speed Wi-Fi. The layout offers multiple indoor and outdoor spaces for entertaining, creating a true year-round retreat.
As a business asset, the property projects a first-year gross revenue of $612,420 and net operating income of $467,178, delivering a 7.8% cap rate based on list price. Five-year projections place NOI at over $750,000, presenting a rare combination of luxury lifestyle and investment performance. The Castle is ideally suited for weddings, micro-weddings, executive and team retreats, wellness escapes, culinary events, and family gatherings, offering flexible, high-end hosting potential.
Conveniently located just 20 minutes from downtown Olympia and one hour from Seattle-Tacoma International Airport, the estate also offers direct access to Highway 101, WA-8, Ocean Shores, and the Olympic National Forest. It is one of only nine short-term rentals within 60 miles that can host 16 or more guests—and the only one located directly on Summit Lake. With zero local competition and strong market positioning, the property stands out as a unique opportunity in an underbuilt hospitality zone.
Offered at $5,990,000, The Castle at Summit Lake is more than a home—it is a fully realized luxury estate, a profitable hospitality platform, and a generational legacy asset.
Immi Torrance
Rodeo Realty Inc.
+1 310-471-2600
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Shaping the Future of Tech: Amar InfoTech Expands Global Reach in Cloud, AI, IoT, and TravelTech
BPMG Secures ChainGPT Grant to Advance AI & Web3 Social Platform Innovation
Regulación inteligente y criptoeconomía: América Latina frente al nuevo orden financiero global
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.