Scroll Less. Live More. Chillwall’s Personal AI Earns International Webby Nod for Powering Local Discovery
Their tool? A personalized AI platform called Quest helps residents and visitors uncover authentic experiences and support local businesses - one neighborhood at a time. “The goal isn’t more clicks - it’s more connection,” said Amy Cowan, Head of Business Development at Chillwall AI. “We want to help people discover hidden gems, meet new people, and support small businesses in every community. Basically, we’re making Small Business Saturday every day.”
The Quest platform, currently being piloted in Boston, questboston.com, is designed to be 100% ad-free - serving local communities, small businesses, and users equally. Powered by behavioral science and community data, the Quest platform predicts human behaviors and interests. It then recommends relevant experiences to help people find joy.
And it’s working.
With growing attention from civic leaders, destination marketers, and now the Webby Awards, Chillwall is proving that when designed with intention, AI can restore the community connection and equity that Big Tech has eroded.
The word on the street, “I absolutely love it! I was so impressed that the AI showed me things I was interested in that I would never have discovered on my own through a search engine. It's hard to know what exists when you don't even know what to search for,” said Monica, a QuestBoston.com user.
As cities seek new ways to revitalize neighborhoods, redistribute tourism benefits, and support small business growth, Chillwall’s mission is clear: use AI to inspire real-world discovery and economic opportunity for all.
Support AI for community impact and vote for Chillwall.
About Chillwall
Chillwall is a personal AI startup based in Toronto and Boston. It is focused on reimagining discovery through community-powered, behavior-driven AI. Its Quest platform helps cities and organizations inspire real-world exploration, drive local economic growth, and bring vibrancy back to every neighborhood.
Amy Cowan
Chillwall AI
+1 617-435-8842
amy|chillwall.ai| |amy|chillwall.ai
Visit us on social media:
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pilates Equipment and Gears Market 2025 Trends: Expected to Grow at a CAGR of 10.5% from 2022 to 2031, Claims AMR
Associated Scaffolding Announces Multiple Job Openings Across the Southeast
Intelligent Evacuation System Market Reach USD 1.15 Billion by 2030 Globally
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.