Surplus.net Launches Top Brands Page Highlighting Over $300 Million in Recovered Value for Clients
Surplus.net Launches Top Brands Page Highlighting Over $300 Million in Recovered Value for Clients
SACRAMENTO, CA, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Surplus.net, the AI-powered platform helping organizations unlock value from surplus and idle assets, has officially launched its new Top Brands page. The page offers a data-driven look into which brands generate the highest recovery value on the secondary market — based on actual resale data from Surplus.net's client transactions across North America.
Unlike traditional resale platforms, Surplus.net works directly with clients across a wide range of industries to evaluate, value, and liquidate their surplus inventory — not with the original manufacturers. The newly released Top Brands page ranks over 100 equipment brands based on the total value recovered through successful transactions on the platform.
“This isn’t just a list of well-known industrial names — it’s a reflection of where real-world value is being recovered,” said Kevin, VP, Business Development at Surplus.net. “It gives sellers insight into which brands hold value over time and gives buyers confidence in the kind of equipment available through our platform.”
Surplus.net enables companies to:
Upload their surplus inventory through a free account
Receive AI-powered market valuation reports with estimated tax write-off benefits
Choose between bulk sale or ongoing liquidation strategies
Top-performing brands based on total recovered value include General Electric, Allen-Bradley, ABB, Honeywell, Siemens, and many others. Altogether, Surplus.net has facilitated the recovery of hundreds of millions of dollars for its clients through its intelligent surplus liquidation tools and buyer network.
Explore the full list at https://www.surplus.net/top-brands and learn more about how Surplus.net turns surplus into opportunity.
Kevin Cao
Surplus Network
+1 226-217-3796
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.