Under the Stump Named 2025 Canadian Choice Award Winner for Excellence in Cultural Tourism and Storytelling
Rocky Harbour-Based Experience Celebrated Nationally for Its Impact, Innovation, and Authentic Connection to Place
Founded in the heart of Gros Morne National Park, Under the Stump offers both guided walking tours and remote ATV-guided cultural experiences showcasing Newfoundland traditions and Indigenous culture. These experiences are designed to give everyone—regardless of ability—the opportunity to engage in incredible adventures. The business’s main focus is Accessibility and Inclusion, operating on the belief that it’s about your abilities, not your disabilities. All experiences are intentionally built to be for everyone.
In addition to unforgettable tours, Under the Stump is committed to creating employment opportunities for individuals with challenges, offering them a place to engage meaningfully, feel purposeful, and contribute to the community.
Guests are invited not only to explore the land but to understand the spirit and resilience of the people who have called it home for generations. Through a blend of natural beauty, local history, and personal storytelling, visitors from around the world leave with a deeper appreciation for Newfoundland and Labrador’s culture and traditions.
“Being a Canadian Choice Award winner has sparked interest across the province and the country, and I’m sure it will keep going. It blew my mind, and it’s just an incredible feeling,” said Trina Reid, Managing Director of Under the Stump. “This recognition means the world—not just for us, but for the community and the stories we share.”
Presented annually, the Canadian Choice Award celebrates outstanding Canadian businesses that lead with passion, integrity, and local impact. Under the Stump exemplifies these values, offering more than just a tour—it’s a transformative experience that leaves a lasting impression on every guest.
Nominations for the 2026 Canadian Choice Award will officially open on August 19, giving Canadians across the country an opportunity to honour businesses that make a real difference in their communities.
Madison B.
Canadian Choice Award
media|canadianchoiceaward.ca| |media|canadianchoiceaward.ca
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chemical Enhanced Oil Recovery (EOR) Market Analysis: Emerging Trends and Strategic Developments
IBA Group and Berexia Payment Launch SoftPOS in Morocco
Scoop Wholefoods Brings Organic Living to Every Emirate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.