U.S. Bank and VETCares Present Vehicle to Navy Veteran Charles Doyle Through Driven to Serve Program
U.S. Bank and nonprofit partner VETCares are presenting a donated vehicle to Navy veteran Charles Doyle as part of the Driven to Serve initiative.
The event is being held from 2:00 to 3:00 p.m. at the Milwaukee County War Museum, honors Doyle—a Milwaukee-area resident, Navy veteran, technologist, and devoted family man—whose health and mobility challenges have made reliable transportation a critical need.
“Charles’s dedication to service, family, and scientific research embodies the values we’re proud to support,” said Souheil Badran, senior executive vice president and chief operations officer for U.S. Bank. “By partnering with VETCares, we are ensuring that veterans like Charles regain access to essential care and opportunity.”
Charles served six years in the U.S. Navy as a photographer, supporting missions across the globe—from Australia to the North Pole. A former systems engineer, he has continued contributing to research and caring for his family despite health setbacks.
“VETCARES believes every veteran deserves not just a thank-you—but real, life-changing support,” said Son Nguyen, President of VETCares. “This vehicle is more than transportation—it’s a symbol that Charles’s service and sacrifice are honored and remembered.”
VETCares and U.S. Bank extend special thanks to the Milwaukee County War Museum for generously donating their historical venue and hosting the event in honor of Charles and all those who’ve served.
About U.S. Bank
U.S. Bancorp, with approximately 70,000 employees and $676 billion in assets as of March 31, 2025, is the parent company of U.S. Bank National Association. Headquartered in Minneapolis, the company serves millions of customers locally, nationally, and globally through a diversified mix of businesses, including consumer banking, commercial banking, payments, and wealth management. U.S. Bancorp has been recognized for its leadership in digital innovation, community partnerships, and customer service—including being named one of the 2025 World’s Most Ethical Companies and one of Fortune’s Most Admired Superregional Banks. Learn more at usbank.com/about.
About VETCares
VETCares is a nonprofit organization dedicated to supporting veterans, servicemembers, and their families through critical programs that promote healing, stability, and long-term well-being. From emergency financial assistance to housing support and therapeutic retreats, VETCares provides resources that empower veterans to overcome life’s challenges and thrive. Learn more at www.vetcares.org.
Carla Lemon, Executive Director, VETCares
VETCares Inc.
+1 916-531-5361
clemon@vetcares.org
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.