Klient na pierwszym miejscu, czyli co wpływa na sukces salonu VW FS STORE
Biznes to nie tylko wyniki i zyski – dla Volkswagen Financial Services STORE to także ludzie i relacje. Potwierdzają to wyniki ankiety dla klientów, którą przeprowadzono w 2023 roku. W pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE, aż 77 proc. badanych wskazało, że są oni zdecydowanie najmocniejszą stroną tego miejsca. W minionym roku przełożyło się to na wzrost wyników sprzedaży salonu.
Volkswagen Financial Services STORE w Warszawie przy ul. Łopuszańskiej 36 to salon sprzedaży samochodów używanych dla wymagających. Można w nim znaleźć używane, poleasingowe samochody z Grupy Volkswagen (Volkswagen Samochody Osobowe, Škoda, Audi, SEAT, CUPRA i Volkswagen Samochody Dostawcze). Eksperci salonu przywiązują dużą uwagę do jakości aut, które są sprawdzane pod względem technicznym, posiadają pewną historię oraz potwierdzone wyposażenie. Jednak kluczowe w działaniu VW FS STORE jest budowanie opartej na zaufaniu relacji z klientami.
Skupienie na konsumencie kluczem do sukcesu
Ofertę w salonie VW FS STORE stworzono w taki sposób, żeby odpowiedzieć na potrzeby klientów. Inwestowanie w budowanie długotrwałej, dobrej relacji jest korzystne dla każdej ze stron. VW FS ma tego świadomość i właśnie dlatego to istotny element strategii firmy, a potwierdzenia skuteczności tej decyzji można doszukiwać się w rosnących wynikach sprzedażowych VW FS STORE.
Pod koniec 2023 roku w salonie przeprowadzono badanie satysfakcji klientów, podczas którego sprawdzono m.in. wskaźnik poleceń NPS (Net Promoter Score). Wynika z niego, że ponad połowa (62 proc.) klientów jest skłonna do polecenia salonu po wizycie. Dodatkowo znaczna część (77 proc.) twierdzi, że najmocniejszą stroną VW FS STORE jest praca doradców, co potwierdza, że usługi oferowane są na najwyższym poziomie.
– Jesteśmy dumni, że w pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE aż 77 proc. klientów stwierdziło, że to oni są zdecydowanie najmocniejszą stroną naszego salonu. Osoby, które nas odwiedziły, oceniły bardzo wysoko ich kompetencje, chęć pomocy i zaangażowanie. Pokazuje to, że idziemy w dobrym kierunku – komentuje Jakub Rosłon, menedżer salonu Volkswagen Financial Services STORE.
Kim są klienci salonu VW FS STORE?
Volkswagen Financial Services STORE podzielił się informacjami o tym, jakie grupy klientów dokonały zakupu w 2023 roku. Samochody najczęściej kupowały firmy – łącznie było to aż 74 proc. wszystkich transakcji (z czego połowa to JDG). Lekki wzrost zanotowała natomiast liczba osób fizycznych, które zdecydowały się na skorzystanie z oferty VW FS STORE. W 2023 r. było to 18 proc. (więcej o 3 p.p. w porównaniu z 2022 rokiem).
Co ciekawe, w zeszłym roku znacznie wzrósł odsetek aut kupionych przez pracowników firmy Volkswagen Financial Services. Dane pokazały, że było to aż 7 proc. wszystkich transakcji (wzrost z 1 proc. w 2022 r.).
Nie tylko sprzedaż, ale też finansowanie i dodatkowe produkty
Salon VW FS STORE nie skupia się wyłącznie na dostarczaniu jakościowych samochodów używanych. Równie ważny jest aspekt korzystnego finansowania. Ubiegłoroczne dane zebrane na zlecenie VW FS wskazują, że klienci chętnie korzystają z tego wsparcia. W 2023 r. aż 85 proc. z zakupionych w VW FS STORE aut klienci postanowili sfinansować w kredycie lub leasingu od Volkswagen Financial Services.
Wyniki to jednak efekt nie tylko sprzedaży aut i finansowania. Ważnymi elementami, które dopełniają całość i mają wpływ na ostateczną kalkulację, są dodatkowe produkty takie jak ubezpieczenie i pakiety serwisowe. Również w tych obszarach VW FS STORE osiągnął bardzo dobre rezultaty. W zeszłym roku aż 90 proc. kupujących samochód w salonie skorzystało z ubezpieczenia komunikacyjnego od Volkswagen Financial Services. Z kolei na zakup pakietu serwisowego zdecydowało się 39 proc. klientów. Wyniki z 2023 roku potwierdzają, że kupujący są świadomi oferty i jest ona odpowiednio dopasowana do ich potrzeb.
Klient na pierwszym miejscu
Działania wokół salonu VW FS STORE wpisują się w myśl przewodnią Volkswagen Financial Services opartą na klientocentryczności. To próba zrozumienia perspektywy klientów i skupieniu się na ich potrzebach, na każdym etapie działania. Wszystko po to, żeby dostarczyć im odpowiednio dopasowane produkty oraz wzmocnić pozytywne doświadczenia.
– Do klientów należy podchodzić przede wszystkim z szacunkiem do ich potrzeb i z dbałością o ich satysfakcję. Volkswagen Financial Services pokazuje, jak bardzo istotne jest, aby klientów słuchać, starać się ich rozumieć, zbierać ich opinie – dodaje Jakub Rosłon z salonu Volkswagen Financial Services STORE.
Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon
Kolejna edycja Formula Student Poland za nami! FORVIA sponsorem wydarzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków
Uczelnie w całym kraju deklarują pomoc dla studentów dotkniętych skutkami powodzi, jaka ma miejsce w południowo-zachodniej części Polski. Minister nauki i szkolnictwa wyższego Dariusz Wieczorek zaapelował o udzielanie wsparcia finansowego dla potrzebujących – w postaci stypendiów socjalnych czy zapomóg, ale też o udostępnienie miejsc na uczelniach i w akademikach. Społeczność akademicka w całym kraju organizuje także zbiórki pomocowe, solidaryzując się z osobami poszkodowanymi w trakcie powodzi.
Przemysł
J. Lewandowski: Polityka UE potrzebuje deregulacji. Bez tego tracimy w wyścigu z USA i Chinami
Unia Europejska potrzebuje o wiele bardziej skoordynowanej polityki przemysłowej, szybszych decyzji i ogromnych inwestycji, jeśli chce dotrzymać kroku gospodarczo Stanom Zjednoczonym i Chinom – wynika z raportu Mario Draghiego zaprezentowanego na początku września. Zdaniem europosła Janusza Lewandowskiego bez uproszczeń przeregulowanych przepisów Unia będzie tracić na konkurencyjności względem rywali, a firmy będą do nich przenosić swoje siedziby. Dużą rolę w deregulacji może odegrać Polska podczas swojej prezydencji we Wspólnocie.
Problemy społeczne
W Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. Zdrowiu reprodukcyjnemu wciąż poświęca się za mało uwagi w debacie o dzietności i polityce rodzinnej
W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci, czyli najmniej od II wojny światowej. Tegoroczne dane są jeszcze gorsze. W pierwszej połowie 2024 roku zarejestrowano ok. 126,5 tys. urodzeń, czyli o blisko 12,5 tys. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych GUS. W kwestii zastępowalności pokoleń na znaczeniu zyskuje problematyka zdrowia reprodukcyjnego. WHO uważa problemy z płodnością kobiet i mężczyzn za istotny problem zdrowotny. – To temat, który w ogóle nie jest podejmowany – ocenia prof. dr hab. Elżbieta Gołata, przewodnicząca Komitetu Nauk Demograficznych PAN. – Nie tylko zdrowie reprodukcyjne, ale w ogóle stan zdrowia ludności to jedno z najważniejszych wyzwań demograficznych i społecznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.