Newsy

1,3 mln firm korzysta z bankowości internetowej. Ich liczba stale rośnie

2012-07-10  |  06:45
Mówi:Krzysztof Pietraszkiewicz
Funkcja:Prezes
Firma:Związek Banków Polskich
  • MP4

    Z danych Związku Banków Polskich wynika, że zainteresowanie bankowością internetową wśród małych i średnich przedsiębiorstw jest coraz większe. Dostęp do konta w internecie ma już 1,8 mln firm. Ich liczba z roku na rok rośnie w tempie ok. 9procentowym. 

    Przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają wygodę związaną z bankowością internetową. Pokazują to wyraźnie statystyki Związku Banków Polskich.

     – Liczba małych i średnich przedsiębiorców, którzy mają podpisane umowy z bankami wzrasta rok do roku. Czasem jest to 9 proc., a czasem – 12 proc. – mówi prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz. – Pocieszającą informacją jest to, że blisko 1,8 mln naszych przedsiębiorców ma dostęp do bankowości internetowej.

    Z czego większość, bo 1,3 mln firm aktywnie z tego dostępu korzysta.

     – To oznacza, że przedsiębiorcy nie tracą czasu, rozwiązują swoje problemy płatniczo-rozliczeniowe na odległość – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Krzysztof Pietraszkiewicz.

    Jak wynika z danych ZBP, coraz częściej elektroniczna forma rozliczeń finansowych jest wykorzystywana również do innych celów. 

     – Na przykład do celów sprawozdawczych, do celów marketingowych, do kontaktowania się z administracją, z urzędami, z sądami itd. – dodaje Pietraszkiewicz. – Myślę, że to jest dobry kierunek i to może nas napawać optymizmem.

    Przedsiębiorcy widzą w tym sposobie kontaktu z bankiem realne korzyści. Przede wszystkim oszczędzają czas i pieniądze.

     – Przede wszystkim możemy tutaj mówić o wymiernych oszczędnościach, bo przecież bankowość elektroniczna naprawdę jest tańsza niż spędzanie czasu w kolejkach do okienek bankowych i na dojazd do banku. To są konkretne korzyści – zauważa prezes ZBP.

    Zaoszczędzony w ten sposób czas może być bardziej efektywnie wykorzystywany przez przedsiębiorców.

     – Ważne jest to, żeby zaoszczędzony czas wykorzystali na dalsze usługi, na produkcję czy nawet na dobry wypoczynek. To ma naprawdę ogromne znaczenie – podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz. – Ponadto ważna jest również szybkość wykonywania operacji i transakcji finansowych. To bardzo przyspiesza obieg pieniądza w gospodarce. 

    Dobrze rozwinięta bankowość internetowa skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw to już standard w działających w Polsce bankach. Wzrastają oczekiwania klientów i do nich dostosowywana jest oferta banków.

    Ulepszane są m.in. kwestia bezpieczeństwa i szybkość dokonywanych transakcji. Jak podkreślają przedstawiciele ZBP, banki chętnie promują usługi internetowe, bo dzięki temu, rezygnując z rozbudowy sieci placówek, mogą zaoferować tańsze opłaty za przelewy czy inne bankowe usługi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.