Newsy

Agencja Mienia Wojskowego sprzeda działki i mienie ruchome za 200 mln zł

2013-09-18  |  06:55

Agencja Mienia Wojskowego planuje w najbliższym czasie sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą i przylegających do niego działek, a także łódzkiego kompleksu magazynowego. Istnieją także plany sprzedaży innych nieruchomości, m.in. wrocławskiej Kępy Mieszczańskiej, a także mienia ruchomego: armat, czołgów czy materiałów chemicznych. Według szacunków łączne przychody AMW ze sprzedaży w tym roku wyniosą 200 mln złotych.

AMW dysponuje obecnie 5 tys. hektarów ziemi i około 2 tys. budynków, również w atrakcyjnych lokalizacjach. Jeszcze we wrześniu na sprzedaż wystawiony zostanie były kompleks magazynów położony przy ul. Pryncypalnej w Łodzi. Jego nabywca będzie musiał wyłożyć co najmniej 28 mln złotych. Powtórzony też zostanie przetarg na sprzedaż lotniska w Nowym Mieście nad Pilicą wraz z przylegającymi do niego działkami o łącznej powierzchni 500 hektarów. 

 – W najbliższym czasie będziemy pozbywać się też Kępy Mieszczańskiej, czyli terenów w samym sercu Wrocławia – 500 metrów od rynku   z nałożonym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Michalski, prezes Agencji Mienia Wojskowego. – Planujemy także sprzedaż działek na Helu.

Najmniejsza z tych działek ma kosztować 800 tysięcy złotych, a największa – ponad 5 mln zł.

 – Myślimy także o sprzedaży terenów przy ul. Powązkowskiej w Warszawie. Są one atrakcyjnie ulokowane, jednak pracujemy jeszcze nad planem zagospodarowania. Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach dobrze sprzedają się te działki, które są już w pełni przygotowane do użycia – zapowiada Michalski.

W sierpniu, po dziewięciu procedurach przetargowych Agencja Mienia Wojskowego sprzedała też zabytkową Twierdzę Modlin. Nabywcą jest firma deweloperska, która przebiła ofertę dwóch osób fizycznych, oferując o 300 tysięcy złotych więcej. Prezes AMW podkreśla, że sprzedaż Modlina to sukces – na Zachodzie zdarza się, że podobne obiekty są oddawane za darmo.

 – Inwestor musi zapłacić Agencji Mienia Wojskowego 17 mln zł, ale pobieżnie liczony całkowity nakład inwestycyjny wynosi około 500 mln zł – mówi Michalski. – Jesteśmy zadowoleni z ceny i jednocześnie przekonani, że inwestor tchnie w tę twierdzę nowe życie. Uważam, że Modlin ma wielki potencjał rozwojowy.

Agencja Mienia Wojskowego zajmuje się sprzedażą mienia ruchomego i nieruchomego należącego do MON i MSW. Zyski ze sprzedaży są w 93 proc. przekazywane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.