Mówi: | Radosław Pszczółka |
Funkcja: | PR Manager |
Firma: | Infiniti Polska |
Kolejna marka samochodu uzyskała homologację na bankowóz (audio, tekst)
Trzy modele Infiniti otrzymały świadectwa homologacji M1 – samochód specjalny, bankowóz typu C – wydane przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przedsiębiorca, który zakupi taki pojazd będzie mógł odliczyć VAT.
Wszystkie samochody, skompletowane zgodnie z rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji, pozytywnie przeszły badania homologacyjne w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji oraz Instytucie Transportu Samochodowego. Homologacje uzyskane przez importera Infiniti – Polską Grupę Dealerów obejmują trzy modele w ośmiu łącznie wersjach silnikowych. Są to: EX37, EX30d, FX37, FX50, FX30d, M37, M30d i hybryda M35h. Ceny zaadaptowanych na bankowozy samochodów są o 10 500 złotych wyższe od cen wersji bazowych.
- Nie spodziewamy się jakiegoś cudownego wpływu posiadania bankowozów w ofercie na zwiększenie obrotów. Uważamy, że już kilkunastoprocentowy udział tych aut w sprzedaży byłby dużym sukcesem - podkreśla Radosław Pszczółka, PR Manager Infiniti Polska.
Problem dla klientów wciąż są przepisy podatkowe.
- Fakt, że Ministerstwo Transportu wydało homologację jest bardzo ważnym, ale tylko formalnym potwierdzeniem prawa do odliczania VAT-u. Przedsiębiorcy zaś doskonale wiedzą, ze jest drugi warunek. Przed urzędnikami podległymi Ministerstwu Finansów muszą dowieść zasadności zakupu, czy auto służy uzyskaniu przychodów - mówi Radosław Pszczółka.
Resort finansów twierdzi wprost: jeśli z profilu działalności nie wynika konieczność używania bankowozu, o odliczeniu VAT można zapomnieć.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji, bankowóz powinien być wyposażony m.in. w co najmniej jeden pojemnik specjalistyczny do przewozu gotówki, alarm z dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego, czujnikami ochrony wnętrza oraz w monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej GPS z sygnalizacją napadu oraz transmisją danych m.in. o położeniu i prędkości pojazdu, otwarciu i zamknięciu drzwi, włączeniu i wyłączeniu silnika.
Czytaj także
- 2023-12-28: Tomasz Kammel: Kiedyś wymyśliłem, że gdy pracuję w Sylwestra, to tym samym gwarantuję sobie, że kolejny rok będzie świetny. I tego się trzymam od ponad 20 lat
- 2024-01-04: Radosław Liszewski: Nie mam nałogów, z którymi muszę walczyć. Moje jedyne postanowienie noworoczne jest więc takie, że jeszcze bardziej wezmę się za siebie, żeby lepiej wyglądać
- 2022-12-23: Radosław Liszewski: Mieliśmy propozycję zagrania koncertu na dyskotece w święta. Ale ja bardzo dbam, żebyśmy w te świąteczne dni byli w domu wszyscy razem
- 2022-12-29: Radosław Liszewski: Kiedy po raz kolejny wchodzę na scenę i śpiewam „Ona tańczy dla mnie”, to czasami aż mi się nudzi. Chciałbym zagrać coś nowego
- 2019-07-02: Radosław Majdan: W młodzieżowej drużynie widać potencjał. Kilku zawodników zaistnieje w dorosłej piłce
- 2019-07-05: Radosław Majdan: Trener Jurek Brzęczek objął zespół zdewastowany mentalnie i fizycznie. Musiał zbudować go na nowo i teraz możemy optymistycznie spojrzeć w przyszłość
- 2018-12-18: Radosław Liszewski: Nie pamiętam sylwestra, żebym był w domu. Ale nie zamieniłbym się na żadną inną pracę
- 2018-12-27: Radosław Liszewski: Różne rzeczy w życiu robiłem, ale nie mam planu B. Na razie żyję chwilą i jest dobrze
- 2019-01-08: Radosław Liszewski: Disco polo ma swoje miejsce wśród stylów muzycznych i już nikogo to nie dziwi. Nie zdarzyło nam się, żeby nas ktoś wygwizdał
- 2018-08-22: Małgorzata Rozenek-Majdan: Social media karmią się prawdą. To musi być prawdziwe, twoje i spontaniczne, nikt ci nie może w tym pomóc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.