Newsy

McDonald’s oferuje zatrudnienie młodym ludziom w Polsce. Kolejny tysiąc miejsc pracy w bieżącym roku

2014-04-25  |  06:40
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:McDonald's Polska
  • MP4
  • Sieć restauracji McDonald's, w której pracuje w Polsce 16,5 tys. osób, zamierza co roku zwiększać zatrudnienie o kolejne tysiąc osób. Związane jest to z rozrostem sieci o kilkadziesiąt restauracji rocznie. Większość pracowników McDonald's to ludzie młodzi. Sieć wystartowała właśnie z kampanią medialną „McDonald’s wierzy w młodych ludzi w Polsce”, która ma promować zatrudnianie tej grupy wiekowej.

    McDonald’s naprawdę wierzy w młodych. Na fali toczącej się obecnie dyskusji o trudnej sytuacji młodych ludzi i na fali tego, że mówi się o nich jako o straconym pokoleniu – my mówimy zdecydowane nie. Nasz biznes prowadzą przede wszystkim młodzi. Blisko 4 tysiące menadżerów w całej Polsce to w większości ludzie, którzy zaczynali pracę w naszych restauracjach naprawdę jako bardzo młodzi ludzie – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's Polska.

    Liczba pracowników będzie dynamicznie rosła. Sieć posiada obecnie ponad 330 restauracji w Polsce i co roku pojawiać się będzie kolejnych kilkadziesiąt. 

    Dynamiczny rozwój powoduje, że co roku oferujemy ponad tysiąc nowych miejsc pracy. W ramach tych miejsc pracy oczywiście część to pozycje menadżerskie. To jest oferta dla już pracujących, żeby właśnie mogli pójść wyżej, rozwinąć się – przekonuje Krzysztof Kłapa.

    McDonald’s zachęca do pracy nie tylko młodych. Restauracja otwarta jest na każdego. Zatrudniane są także osoby starsze, a w okresie przede wszystkim wakacyjnym – młodociani, między 16. a 18. rokiem życia. Sieć oferuje pełny pakiet socjalny.

    – W naszym rozumieniu jest to naprawdę podstawa, że jest umowa o pracę, nie są to żadne umowy śmieciowe, to że są zapewnione podstawowe pakiety socjalne, to że płacimy na czas, że dbamy o higienę i bezpieczeństwo. To są rzeczy w McDonald’s oczywiste – podkreśla.

    Firma, chcąc podkreślić zalety, jakie niesie ze sobą praca w McDonald’s, rozpoczęła kampanię medialną. Potrwa ona do 11 maja i prezentuje przedstawicieli młodego pokolenia, którzy dzięki pracy w tej sieci restauracji osiągnęli sukces zawodowy. Kampania została zrealizowana nie z udziałem aktorów, lecz pracowników McDonald's. Wystartowała także nowa strona internetowa, gdzie można znaleźć informacje dotyczące możliwości zatrudnienia i kariery. 

    W sieci zatrudnionych jest ponad 16,5 tysiąca osób (wliczając także tych, którzy pracują w restauracjach franczyzowych), z czego blisko jedna czwarta to kadra menadżerska, która nadzoruje pracę lokali czy personel biurowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.