Newsy

Od połowy lipca Wizz Air będzie latać z Modlina

2012-02-02  |  06:00
Mówi:György Abrán
Funkcja:Dyrektor ds. sprzedaży
Firma:Wizz Air
  • MP4

    Przewoźnik szuka oszczędności. Dlatego całą bazę operacyjną przenosi z Okęcia do podwarszawskiego Modlina. I zapowiada, że dzięki temu ceny biletów będą niższe.

    Od 18 lipca Wizz Air przestanie latać z lotniska im. Fryderyka Chopina.

     - Wizz Air jest linią niskokosztową i szuka możliwości obniżania kosztów tak, aby móc oferować niższe ceny. Port lotniczy Warszawa-Modlin ma możliwość stania się drugim tanim lotniskiem. To jest powód, dla którego przenosimy tam działalność - mówi György Abrán, dyrektor ds. sprzedaży w Wizz Air.

    Drugim powodem jest możliwość bardziej elastycznego rozkładu lotów, bez ograniczeń, które występowały na Okęciu. Wizz Air zapowiada, że dzięki temu loty będą częstsze. Na początku jednak rozkład pozostanie bez zmian.

     - Będziemy latać w te same miejsca i według tych samych rozkładów, więc przenosimy całą naszą działalność. Każdy dotychczasowy lot będzie dostępny. Mamy nadzieję, że z czasem poszerzymy ofertę o nowe kierunki lotów z lotniska w Modlinie - informuje przedstawiciel Wizz Air.

    Oszczędności, które przyniesie przeprowadzka z Okęcia do Modlina, odczują również pasażerowie.

     - Klienci, którzy korzystają z lotniska w Modlinie będą mieć tańsze bilety. Od dzisiaj mamy promocję: oferujemy 20-procentową zniżkę dla klientów, którzy zarezerwują loty z Modlina - zapewnia György Abrán.

    Promocja trwa do 3 lutego. Pasażerowie, którzy już zarezerwowali bilety na okres od 18 lipca, wprawdzie zniżki nie dostaną, ale będą informowani o wszystkich zmianach.

    Lotnisko w Modlinie ma być komplementarne wobec Okęcia. Władze lotniska deklarują gotowość na Euro 2012. W czerwcu obsługiwane będą jedynie loty związane z organizacją Mistrzostw. Regularny ruch rozpocznie się w lipcu.

    Informacja dla dziennikarzy:

    Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.