Newsy

Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia assistance

2013-04-16  |  06:20

Aktualizacja 22:20

Pakiety assistance medyczne, turystyczne czy dla kierowców coraz chętniej kupowane przez Polaków. Według najnowszych badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych na zlecenie Europ Assistance Polska niemal co trzeci z nas zdecydował się w tym roku na zakup tego typu polisy. Dziewięciu na dziesięciu ubezpieczonych jest zadowolonych z jakości tych usług.

Z badań przeprowadzonych przez IB ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że odsetek osób, decydujących się na zakup ubezpieczenia assistance systematycznie rośnie – z 27 proc. w 2010 roku do 32 proc. obecnie. Najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy – 91 proc., 16 proc. ma assistance medyczny i domowy. Aż 93 proc. osób pozytywnie ocenia jakość takich usług.

 – Branża ta bardzo szybko się rozwija. Jest to wzrost rzędu około 10 proc. rocznie w ostatnich latach – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Grzelak, prezes zarządu firmy Europ Assistance.

Przedstawiciele branży mają nadzieję, że ten i następne lata będą równie dobre. Powoli zmienia się podejście Polaków do tego typu polis, chociaż wciąż kojarzą się one przede wszystkim z wypadkami komunikacyjnymi. Wzrasta jednak świadomość wykorzystywania assistance medycznego, podróżnego i domowego.

 – Paradoksalnie, ubezpieczenia assistance są dobre na czas spowolnienia gospodarczego, z którym mamy do czynienia w Polsce – mówi Grzelak. – Są one tanie, to po pierwsze, a po drugie możemy z nich skorzystać niekoniecznie w sytuacjach traumatycznych, jak w przypadku innych typowych ubezpieczeń, w tym np. NNW.

Dlatego rzadko posiadacz assistance rezygnuje z tego ubezpieczenia. Wręcz przeciwnie – często myśli o kupieniu kolejnych wariantów, np. planując wyjazd na wakacje.

 – Ubezpieczenia turystyczne to tak naprawdę w 80-90 proc. jest to de facto assistance podróżne, dlatego że w czasie podróży korzystamy z pomocy medycznej w przypadku różnych zdarzeń losowych. To wszystko robi firma assistance – mówi szef Europ Assistance.

Cena polisy, jak i jej opcje zależą od wielu czynników. M.in. od wariantu usługi, celu podróży czy zakresu ubezpieczenia. Taka polisa może np. obejmować opcję pomocy prawnej na miejscu wypoczynku, może też zawierać ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, czyli NNW, a jego suma gwarantowana sięgać kwoty nawet kilku milionów złotych.

 – Cena jest funkcją zakresu ochrony ubezpieczeniowej i oczywiście okresu ubezpieczenia – tłumaczy Grzelak. – Inaczej będzie kosztowało ubezpieczenie na tydzień przy wyjeździe do Francji, a inaczej np. trzy miesiące na Karaiby.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.