Newsy

Ponad 5 mln klientów korzysta z bankowości w telefonie lub tablecie. Przybywa nie tylko użytkowników, lecz także rozwiązań bankowych

2016-01-22  |  06:45
Mówi:Bartłomiej Nocoń
Funkcja:dyrektor zarządzający z Departamentu Bankowości Elektronicznej
Firma:Bank Pekao SA
  • MP4
  • W III kwartale 2015 roku ponad 30 milionów klientów miało dostęp do bankowości internetowej. W stosunku do tego samego okresu rok wcześniej oznacza to wzrost aż o 24,3 procenta. Szybko przybywa też użytkowników bankowości mobilnej. Prawie 5 mln klientów korzysta z usług bankowych na urządzeniach mobilnych. Ten trend wykorzystują także banki, proponując klientom aplikacje na tablety lub smartfony.

    Już dziś ponad 5 mln klientów korzysta z rozwiązań bankowości mobilnej za pomocą aplikacji bądź mobilnej strony banku. Skala i tempo absorpcji rozwiązań mobilnych wśród klientów polskich banków pozytywnie zaskakuje – mówi agencji Newseria Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający z Departamentu Bankowości Elektronicznej Pekao SA.

    Do systematycznie rosnącego zainteresowania rozwiązaniami bankowości mobilnej przyczynia się przede wszystkim stale rosnąca liczba smartfonów i tabletów na rynku oraz rozwój nowoczesnych technologii mobilnych i dostępu do Internetu wśród polskiego społeczeństwa. Jak podkreśla Nocoń, obecne tempo przyrostu liczby klientów mobilnych jest nieporównywalnie większe do tego, w jakim kilkanaście lat temu rozwijała się bankowość internetowa.

    Według danych Związku Banków Polskich liczba klientów mających dostęp do bankowości internetowej w III kwartale 2015 roku przekroczyła 30 milionów. To o ponad 24 proc. więcej rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników także rosła dwucyfrowo i wyniosła ponad 14,6 milionów. Oprócz osób indywidualnych dostęp do bankowości elektronicznej miało blisko 2,18 mln firm.

    Banki muszą odpowiednio szybko reagować na te zachodzące zmiany – przekonuje Nocoń. – Trend mobile first zaczyna być coraz bardziej widoczny, on objawia się coraz większą liczbą banków oferujących dostęp do konta za pomocą mobilnych kanałów dostępu.

    Wśród najpopularniejszych rozwiązań w obszarze technologii mobilnych znajdują się przede wszystkim aplikacje. Banki oferują klientom także możliwość realizacji płatności mobilnych z użyciem smartfona czy tabletu.

    Bank Pekao SA udostępnił klientom nową aplikację Pekao24 na tablety. To odpowiedź na rosnącą liczbę osób poszukujących tego typu rozwiązania – udział logowań z urządzeń mobilnych do serwisu internetowego Pekao24 przekracza 15 proc. Przez aplikację można robić najczęściej wykonywane operacje dostępne w systemie internetowym. Dodatkowo aplikacja Pekao24 na tablety ma moduł ułatwiający zarządzanie budżetem domowym, w tym prowadzenie analizy wydatków i wpływów.

    Z perspektywy klientów ważna jest wygoda korzystania z proponowanych przez banki usług mobilnych. Ta wygoda w codziennym użytkowaniu bierze – moim zdaniem – górę nad wszystkimi innymi elementami – stwierdza Bartłomiej Nocoń. – Chodzi o propozycje takich rozwiązań, które budują pozytywne doświadczenie i powodują, że klienci chętniej korzystają z dostępu do swojego konta za pomocą urządzeń mobilnych.

    Zdaniem Noconia pozytywny customer experience będzie również jednym z kluczowych trendów w rozwoju produktów bankowości mobilnej. 

    Ponadto będziemy mieli do czynienia również z rozwiązaniami, które będą upraszczały oraz automatyzowały procesy bankowe i sprawią, że będą one z perspektywy klienta coraz bardziej przyjazne, ergonomiczne, intuicyjne i łatwe – mówi Bartłomiej Nocoń. – Każda propozycja, która poprawia te doświadczenia i powoduje, że klient chętniej i częściej korzysta z usług swojego banku, ma wpływ na budowanie długoterminowej relacji.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

    Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

    Bankowość

    RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

    W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

    Handel

    Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

    – Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.