Newsy

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku

2022-09-30  |  06:15
Mówi:Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe
Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG oraz submarek Maybach i Klasy G
  • MP4
  • W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.

    – Dziś co 10. mercedes sprzedawany jest w Polsce pod marką AMG. Płynie z tego jasny wniosek, że ta marka, tak jak i sam Mercedes, wpasowuje się w gusta klientów – mówi agencji Newseria Biznes Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe.

    Polscy klienci mają istotny wkład w wyniki koncernu. Polska jest bowiem czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i 12. na świecie, a marka z roku na rok umacnia tu swoją pozycję. W ostatnich miesiącach liderem sprzedaży nad Wisłą z portfolio AMG była klasa G 63, a za nim GT czterodrzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.

    W portfolio marki jest wiele samochodów. Dzięki elektryfikacji, którą konsekwentnie prowadzimy nie tylko w AMG, ale w całym Mercedesie, możemy być pewni, że będą się pojawiać kolejne samochody AMG, które naprawdę zasługują na tę nazwę – prawdziwe sportowe samochody o doskonałych osiągach. – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.

    W ubiegłym tygodniu Mercedes zaprezentował AMG C63S e Performance, który zadebiutuje na polskim rynku na początku przyszłego roku. Będą dostępne dwie jego wersje: limuzyna i kombi.

    Samochody o wysokich osiągach są dla Mercedesa bardzo ważne, nie tylko ze względu na skalę sprzedaży, ale też wizerunkowo. Szczególnie marka AMG daje emocje i przyciąga fanów. Dlatego ważne jest wzmacnianie tego wizerunku i odnoszenie sukcesów w zakresie zaawansowanych technologii, innowacji, ale także zwycięstw w wyścigach – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG. 

    Sukcesy w sportach motorowych były od początku w centrum zainteresowania inżynierów Mercedesa, Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, którzy w 1967 roku otworzyli niedaleko Stuttgartu zakład tuningowy AMG. Chcieli udowodnić, że ich modyfikacje silników i zawieszeń sprawdzą się nawet w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Z czasem ich marka została oficjalnym partnerem koncernu Mercedes-Benz, skupiając się na produkcji aut sportowych z przeznaczeniem nie tylko do ścigania się, lecz również do warunków drogowych. Po 55 latach firma z siedzibą w Affalterbach jest spółką zależną Mercedes-Benz Group AG i jej sportowym liderem. Zatrudnia ponad 2 tys. osób.  

    – Jestem szczególnie dumny, że możemy świętować 55. urodziny tutaj, w AMG Brand Center, który do niedawna był jedynym takim salonem w Europie. To naprawdę wielka rzecz – podkreśla dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska.

    Na specjalnej wystawie w AMG Brand Center w Gdańsku, otwartym w 2019 roku salonie, marka przypomniała swoje najpopularniejsze modele historyczne. Między innymi 300 SEL Rote Sau, czyli czerwoną świnię, która w 1971 roku zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej na słynnym torze Spa-Francorchamps. Pojawiły się także dwa najbardziej znane modele Hammerów, które dziś biją rekordy cenowe na aukcjach kolekcjonerskich youngtimerów.

    Zaprezentowano także nowsze modele, np. elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w niecałe 4 s, a do 200 km/h – w 11 s. W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG przygotował kilka specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Na wystawie w Gdańsku zaprezentował także najnowszy w pełni elektryczny model EQE, który ma stanowić nowe otwarcie dla sportowej marki.

    Rozpoczęliśmy już elektryfikację naszej oferty modeli. Mamy już hybrydy klasy Performance, które nazwaliśmy e-Performance, klasy GT i teraz także C – wyposażone w innowacyjne technologie wyciskające z aut maksymalne osiągi. Wprowadziliśmy też do naszej oferty w pełni elektryczne Mercedesy z serii EQE i EQS, które teraz oferowane są pod marką AMG. Pracujemy nad naszą własną architekturą elektryczną, która w przyszłości trafi do konkretnych modeli AMG – wymienia dyrektor generalny Mercedes-AMG. – Elektromobilność to wymyślenie na nowo całego naszego segmentu. Jesteśmy w okresie przejściowym, ale dostrzegamy w elektromobilności ogromne szanse, bo silniki elektryczne niosą ze sobą wiele różnych możliwości.

    Jego zdaniem elektryfikacja napędów to także szansa na pozyskanie nowych grup klientów zainteresowanych najnowszymi technologiami.

    – Obecnie naszą grupą docelową są klienci, którzy uwielbiają nowinki technologiczne. To miłośnicy nowych technologii, innowacji i spektakularnych osiągów. Z tym że osiągi to nie tylko przyspieszenie, ale również dynamika prowadzenia auta. To dla nich bardzo ważny aspekt. Uwielbiają to, co ekskluzywne. Chcą mieć coś wyjątkowego, chcą kupić coś dla siebie, bardzo akcentowana jest indywidualność. Do takich klientów kierujemy naszą ofertę – mówi Philipp Schiemer. – Ten segment rynku zwiększył się i „odmłodniał”. Dużo młodsi ludzie niż w przeszłości interesują się tymi samochodami i chcą je kupować. Segment wkracza też w świat cyfrowy. Popularny staje się e-racing i simracing, tego typu aktywności, które mieszają rzeczywistość ze światem wirtualnym. 

    Jak podkreśla, niezmienne pozostaje motto marki – „Driving Performance”, co więcej, stale zyskuje na aktualności.

    – Nasze motto mówi o tym, że chcemy być najlepsi w aspekcie wrażeń z prowadzenia samochodu. Nie zależy nam na tym, żeby uzyskać najszybsze auto na rynku, tylko stawiamy na najlepszą mieszankę parametrów szybkości i dynamiki. Samochód musi radzić sobie świetnie w każdym aspekcie. Dotyczy to także hamowania i kwestii bezpieczeństwa – mówi dyrektor generalny marki Mercedes-AMG.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

    Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

    Ochrona środowiska

    Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

    Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

    Prawo

    Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

    Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.