Newsy

TVN wstrzymuje się z planami emisji nowych obligacji. Czeka na lepszą sytuację rynkową

2013-03-28  |  06:30

Grupa TVN na razie nie wróci do planów emisji obligacji, choć nie oznacza to, że ostatecznie wycofuje się z tego pomysłu. – Przyglądamy się kondycji rynku – mówi prezes Markus Tellenbach. Grupa utrzymuje swoją strategię refinansowania długów.
 
  Jeśli uznamy, że sytuacja na rynku jest właściwa, czyli pozwalająca otrzymać oprocentowanie na poziomie, który będzie korzystny dla naszych akcjonariuszy, to wtedy wrócimy na rynek – zapowiada Markus Tellenbach podczas Sympozjum  Świata Telekomunikacji i Mediów.

Przekonuje, że Grupa ma silną pozycję i ma wsparcie ze strony agencji ratingowych, co pozwoli wrócić na rynek w odpowiednim dla niej czasie. Jak podkreśla, nie nastąpi to jednak w ciągu najbliższych kilku tygodni.

  Będziemy na bieżąco monitorować i bacznie obserwować sytuację na rynku obligacji. Przyjęliśmy taką taktykę, by być stale przygotowanym – dodaje prezes Grupy TVN.

Decyzję o emisji obligacji „Senior Notes” zarząd TVN SA ogłosił 19 marca. Ich wartość nominalna miała wynieść prawie 500 mln euro, a termin zapadalności został wyznaczony na 2020 rok. Pozyskane w ten sposób środki wraz z pieniędzmi pozyskanymi ze sprzedaży Grupy Onet.pl miały być wykorzystane do umorzenia całości obligacji „Senior Notes” z terminem zapadalności w 2017 r., zapłaty premii, naliczonych, ale niewypłaconych odsetek oraz wszystkich związanych z tym kosztów.

Trzy dni później spółka poinformowała o czasowym wstrzymaniu się z tą operacją, tłumacząc to niepewnością na rynkach związaną z sytuacją wokół Cypru. Markus Tellenbach wyjaśnia, że oferowane przez rynek oprocentowanie obligacji nie było korzystne dla akcjonariuszy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.