Newsy

Z usług assistance korzysta 2,5 mln Polaków. Pomoc medyczna popularniejsza od komunikacyjnej

2016-02-26  |  06:40

2,5 mln Polaków skorzystało w ubiegłym roku z usług assistance. To prawie o połowę więcej niż w 2014 roku. Coraz więcej osób wie też, czym jest assistance i kiedy może się przydać. Najchętniej korzystano z pomocy medycznej, co jest dużą zmianą, bo do tej pory assistance kojarzony był głównie ze wsparciem dla kierowców. Dużą popularnością cieszą się również assistance domowy i turystyczny. Pakiet usług proponowanych przez firmy się powiększa – nowością w ofercie będą m.in. assistance dla rowerów, usługi dla seniorów czy telemedycyna.

W tym roku do usługodawców assistance w Polsce zadzwoniło ponad 2,5 mln ludzi. Jeżeli popatrzymy, że większość tych osób żyje w rodzinach 3-4-osobowych, to mniej więcej 10 mln ludzi jest świadomych, że firma assistance przyszła z pomocą – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. – Wzrost jest niebagatelny, bo ponad 40-proc. W 2014 roku z assistance skorzystało 1,8 mln osób.

Jak wynika z badania IPSOS i Mondial Assistance, typowy konsument usług assistance to mieszkaniec dużego miasta, w przedziale wiekowym między 30 a 49 lat i wykształcony. Jedna trzecia użytkowników to pracownicy biurowi, wykwalifikowani specjaliści i osoby na stanowiskach kierowniczych. Wśród posiadaczy coraz więcej jest kobiet (wzrost o 7 pkt proc., dziś stanowią 50 proc. ogółu) i singli (wzrost o 4 pkt proc., do 14 proc.).

Coraz częściej z usług tych korzystają klienci banków (wzrost o 650 tys. osób). Pakiety assistance są bowiem dodawane do różnych produktów finansowych i ubezpieczeniowych, które posiada ponad 18 mln Polaków. Wciąż jednak ok. 40 proc. nie ma świadomości, w jaki sposób mogą skorzystać z assistance, choć z roku na rok statystyki te się poprawiają.

Dawniej była kojarzona tylko z częścią komunikacyjną. Każdy miał assistance samochodowy, jak samochód się zepsuł, wzywana była pomoc. Dziś coraz częściej kojarzymy assistance ze wszystkimi możliwymi usługami pomocowymi. Są to m.in. usługi travelowe, czyli pomoc za granicą, na wakacjach, coraz więcej jest też usług domowych, np. kiedy zepsuje się pralka – wymienia Frączek.

Jednak statystyki z ubiegłego roku wskazują, że najpopularniejsze i najbardziej cenione stały się usługi medyczne, czyli np. wizyta domowa lekarza. W podziale na płci wygląda to trochę inaczej – dla mężczyzn wciąż najbardziej wartościowe jest assistance samochodowe, a dla kobiet – medyczne.

Pomoc firm oferujących assistance nie ogranicza się tylko do tych czterech segmentów. Klienci mogą liczyć m.in. na wsparcie concierge’a, który pomoże zaplanować podróż, kupi bilety do teatru, zamówi kwiaty, a nawet sprawdzi wynik meczu. Mogą także uzyskać pomoc w razie problemów ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD.

Rynek nie śpi i assistance się rozwija również produktowo, chociażby o assistance rowerowy. W związku ze starzeniem się społeczeństwa będą rozwijać się dwa obszary – pewne specyficzne usługi dla seniorów oraz monitoring zdalny, czyli teleopieka – mówi prezes Mondial Assistance.

Zdecydowana większość posiadaczy assistance dostrzega atrakcyjność tych usług (ok. 75 proc.). Co więcej, blisko połowa osób, które nie mają takich pakietów, uważa również, że podnoszą one atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych.

Tousługi, które się przekładają na lojalność wobec partnera, od którego kupiliśmy lub dostaliśmy ten pakiet. Jeżeli klient ma konto czy kredyt w banku albo polisę u danego ubezpieczyciela, a do tego dostał dodatkowe usługi, które przydadzą się w awaryjnych sytuacjach, to chętniej w danej instytucji czy firmie pozostanie, tym bardziej że odsetek zadowolenia klientów z usług assistance to 95 proc. – mówi Tomasz Frączek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków

Uczelnie w całym kraju deklarują pomoc dla studentów dotkniętych skutkami powodzi, jaka ma miejsce w południowo-zachodniej części Polski. Minister nauki i szkolnictwa wyższego Dariusz Wieczorek zaapelował o udzielanie wsparcia finansowego dla potrzebujących – w postaci stypendiów socjalnych czy zapomóg, ale też o udostępnienie miejsc na uczelniach i w akademikach. Społeczność akademicka w całym kraju organizuje także zbiórki pomocowe, solidaryzując się z osobami poszkodowanymi w trakcie powodzi.

Przemysł

J. Lewandowski: Polityka UE potrzebuje deregulacji. Bez tego tracimy w wyścigu z USA i Chinami

Unia Europejska potrzebuje o wiele bardziej skoordynowanej polityki przemysłowej, szybszych decyzji i ogromnych inwestycji, jeśli chce dotrzymać kroku gospodarczo Stanom Zjednoczonym i Chinom – wynika z raportu Mario Draghiego zaprezentowanego na początku września. Zdaniem europosła Janusza Lewandowskiego bez uproszczeń przeregulowanych przepisów Unia będzie tracić na konkurencyjności względem rywali, a firmy będą do nich przenosić swoje siedziby. Dużą rolę w deregulacji może odegrać Polska podczas swojej prezydencji we Wspólnocie.

DlaWas.info

Problemy społeczne

W Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. Zdrowiu reprodukcyjnemu wciąż poświęca się za mało uwagi w debacie o dzietności i polityce rodzinnej

W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci, czyli najmniej od II wojny światowej. Tegoroczne dane są jeszcze gorsze. W pierwszej połowie 2024 roku zarejestrowano ok. 126,5 tys. urodzeń, czyli o blisko 12,5 tys. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych GUS. W kwestii zastępowalności pokoleń na znaczeniu zyskuje problematyka zdrowia reprodukcyjnego. WHO uważa problemy z płodnością kobiet i mężczyzn za istotny problem zdrowotny. – To temat, który w ogóle nie jest podejmowany – ocenia prof. dr hab. Elżbieta Gołata, przewodnicząca Komitetu Nauk Demograficznych PAN. – Nie tylko zdrowie reprodukcyjne, ale w ogóle stan zdrowia ludności to jedno z najważniejszych wyzwań demograficznych i społecznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.