Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalistka ds. PR |
Firma: | IMM |
Za tydzień startują igrzyska paraolimpijskie. Rafał Wilk wzbudza największe zaangażowanie w social mediach
Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do rywalizacji – wynika z danych IMM. Największa liczba publikacji dotyczyła Natalii Partyki, ale to Rafał Wilk, dwukrotny mistrz paraolimpijski w handbike’u, zbiera najwięcej lajków.
– Na chwilę przed zbliżającymi się igrzyskami paraolimpijskimi ponownie przyjrzeliśmy się bliżej wizerunkowi medialnemu polskich paraolimpijczyków. Na temat paraolimpiady od 1 czerwca do 22 sierpnia pojawiło się prawie 4 tys. informacji, z czego 2 tys. dotyczyło stricte paraolimpijczyków – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.
Najpopularniejszym sportowcem jest tenisistka stołowa Natalia Partyka, ale to Rafał Wilk wzbudził najwięcej interakcji w mediach społecznościowych – dwukrotnie więcej niż tenisistka stołowa. Wilk jest byłym żużlowcem, który po tragicznym wypadku stracił czucie w nogach. Teraz trenuje handbike, czyli jazdę na rowerze z napędem ręcznym przeznaczonym do użytku dla sportowców niepełnosprawnych. Zdobył już dwa złote medale na Igrzyskach Paraolimpijskich w Londynie, Puchar Świata czy Puchar Europy.
– Rafał Wilk jest określany mianem człowieka ze stali. Udowadnia wszystkim, że chcieć to móc, a sami internauci nie pozostają obojętni wobec medialnych doniesień dotyczących jego sportowych osiągnięć – mówi Masalska.
Polubienia były najczęstszą formą aktywności użytkowników mediów społecznościowych – 93,7 proc., komentarze i udostępnienia stanowiły odpowiednio 2,5 proc. i 3,8 proc.
Wyraźny wzrost liczby informacji pojawił się w tygodniu między 11 a 17 lipca.
– Największe zainteresowanie wzbudziły publikacje na temat kampanii 4F „Zacznij. Wytrwaj”, w której Rafał wystąpił razem z Marią Andrejczyk, startującą w rzucie oszczepem. Przedstawienie paraolimpijczyka i olimpijczyka w jednej reklamie pokazuje walkę ze stereotypowym myśleniem na temat sportowców niepełnosprawnych. Zarówno paraolimpijczyk, jak i olimpijczyk muszą poświęcić tyle samo czasu na treningi, na ćwiczenia, na swój sportowy rozwój i mają wspólny cel, czyli realizację swoich sportowych marzeń – wyjaśnia Karolina Masalska.
Szeroko komentowano także udział Rafała Wilka w akcji „Pomoc Mierzona Kilometrami” oraz opowiadający o jego życiu film „Rafał Wilk – człowiek ze stali”, który pokazała TVP Sport.
– Najbardziej aktywnym źródłem informacji był Facebook. Na nim pojawiło się ponad 20 proc. wszystkich publikacji na temat Rafała Wilka. Sam sportowiec miał w tym duży udział, ponieważ regularnie i na bieżąco zamieszcza informacje z treningów, przygotowań i wyjazdów oraz pokazuje zakulisowe przygotowania do Rio. Sportowa zawziętość i pewność tego, że przywiezie złoty medal podoba się internautom, ponieważ inspiruje ich do działania – mówi specjalistka ds. PR w IMM.
Na swojej stronie na Facebooku Wilk zgromadził ponad 12 tys. fanów.
Wśród najpopularniejszych paraolimpijczyków oprócz Natalii Partyki i Rafała Wilka znalazł się także lekkoatleta Maciej Lepiato.
Do pobrania
Czytaj także
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-08-13: Natalia Nykiel: Ostatnio dużo się rozciągam, biegam i zrezygnowałam z alkoholu. Chcę być w jak najlepszej formie przed treningami do „Tańca z gwiazdami”
- 2024-08-19: Natalia Nykiel: Dla mnie to jest bardzo szalony rok, ale ja uwielbiam, jak mam wypchany kalendarz. Wtedy czuję, że żyję i czerpię z tego bardzo dużo energii
- 2024-08-21: Rafał Zawierucha: Bardzo się ekscytuję udziałem w „Tańcu z gwiazdami” i już nie mogę się doczekać odcinków na żywo. Lubię tańce klasyczne, ale nieco obawiam się szybkich
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-06-11: Pola elektromagnetyczne nie stwarzają ryzyka dla ludzi. Poziomy promieniowania są znacznie poniżej limitów
- 2024-05-20: Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.