Newsy

Za tydzień startują igrzyska paraolimpijskie. Rafał Wilk wzbudza największe zaangażowanie w social mediach

2016-08-31  |  06:30

Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do rywalizacji – wynika z danych IMM. Największa liczba publikacji dotyczyła Natalii Partyki, ale to Rafał Wilk, dwukrotny mistrz paraolimpijski w handbike’u, zbiera najwięcej lajków.

– Na chwilę przed zbliżającymi się igrzyskami paraolimpijskimi ponownie przyjrzeliśmy się bliżej wizerunkowi medialnemu polskich paraolimpijczyków. Na temat paraolimpiady od 1 czerwca do 22 sierpnia pojawiło się prawie 4 tys. informacji, z czego 2 tys. dotyczyło stricte paraolimpijczyków – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

Najpopularniejszym sportowcem jest tenisistka stołowa Natalia Partyka, ale to Rafał Wilk wzbudził najwięcej interakcji w mediach społecznościowych – dwukrotnie więcej niż tenisistka stołowa. Wilk jest byłym żużlowcem, który po tragicznym wypadku stracił czucie w nogach. Teraz trenuje handbike, czyli jazdę na rowerze z napędem ręcznym przeznaczonym do użytku dla sportowców niepełnosprawnych. Zdobył już dwa złote medale na Igrzyskach Paraolimpijskich w Londynie, Puchar Świata czy Puchar Europy.

– Rafał Wilk jest określany mianem człowieka ze stali. Udowadnia wszystkim, że chcieć to móc, a sami internauci nie pozostają obojętni wobec medialnych doniesień dotyczących jego sportowych osiągnięć – mówi Masalska.

Polubienia były najczęstszą formą aktywności użytkowników mediów społecznościowych – 93,7 proc., komentarze i udostępnienia stanowiły odpowiednio 2,5 proc. i 3,8 proc.

Wyraźny wzrost liczby informacji pojawił się w tygodniu między 11 a 17 lipca.

– Największe zainteresowanie wzbudziły publikacje na temat  kampanii 4F „Zacznij. Wytrwaj”, w której Rafał wystąpił razem z Marią Andrejczyk, startującą w rzucie oszczepem. Przedstawienie paraolimpijczyka i olimpijczyka w jednej reklamie pokazuje walkę ze stereotypowym myśleniem na temat sportowców niepełnosprawnych. Zarówno paraolimpijczyk, jak i olimpijczyk muszą poświęcić tyle samo czasu na treningi, na ćwiczenia, na swój sportowy rozwój i mają wspólny cel, czyli realizację swoich sportowych marzeń – wyjaśnia Karolina Masalska.

Szeroko komentowano także udział Rafała Wilka w akcji „Pomoc Mierzona Kilometrami” oraz opowiadający o jego życiu film „Rafał Wilk – człowiek ze stali”, który pokazała TVP Sport.

 Najbardziej aktywnym źródłem informacji był Facebook. Na nim pojawiło się ponad 20 proc. wszystkich publikacji na temat Rafała Wilka. Sam sportowiec miał w tym duży udział, ponieważ regularnie i na bieżąco zamieszcza informacje z treningów, przygotowań i wyjazdów oraz pokazuje zakulisowe przygotowania do Rio. Sportowa zawziętość i pewność tego, że przywiezie złoty medal podoba się internautom, ponieważ inspiruje ich do działania – mówi specjalistka ds. PR w IMM.

Na swojej stronie na Facebooku Wilk zgromadził ponad 12 tys. fanów.

Wśród najpopularniejszych paraolimpijczyków oprócz Natalii Partyki i Rafała Wilka znalazł się także lekkoatleta Maciej Lepiato. 

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.