Komunikaty PR

100 tysięcy dolarów dla programisty za wykrycie luki Apple

2020-06-02  |  01:00
Biuro prasowe

Bhaviuk Jain, specjalista bezpieczeństwa z Infosec, otrzymał 100 tysięcy dolarów od Apple za wykrycie luki, która umożliwiała ominięcie uwierzytelnień i przejęcie konta użytkownika.

 

 

Podczas ubiegłorocznej konferencji WWDC Apple ogłosiło wprowadzenie funkcji „Zaloguj się z Apple. Pozwala ona użytkownikowi zalogować się przy użyciu swojego identyfikatora Apple ID bez konieczności korzystania z konta w mediach społecznościowych, wypełniania formularzy czy weryfikowania adresu e-mail i wybierania nowego hasła. Jednakże w kwietniu  Bhaviuk Jain wykrył lukę 0-day, która mogła prowadzić do przejęcia konta osoby logującej się za pomocą Apple ID. Problem dotyczył aplikacji firm trzecich, które były zintegrowane z „Zaloguj się z Apple”, aczkolwiek nie posiadały własnych dodatkowych zabezpieczeń.

 

Funkcja „Zaloguj się z Apple” jest bardzo podobna do OAuth 2.0 i umożliwia uwierzytelnianie użytkownika na dwa sposoby: poprzez użycie JWT (JSON Web Token) lub kodu wygenerowanego na serwerze Apple. W czasie autoryzacji użytkownik może udostępnić identyfikator Apple ID aplikacji firm trzecich bądź nie zgodzić się na jego przekazanie. Jeśli identyfikator e-mail jest ukryty, Apple generuje token JWT zawierający informacje, która jest następnie wykorzystywana przez aplikację do uwierzytelnienia użytkownika.

 

Bhaviuk Jain zauważył, iż może zażądać od Apple tokenów uwierzytelniających dla każdego identyfikatora e-mail, które następnie zostają zweryfikowane przy użyciu klucza publicznego jako prawdziwe. Napastnik może zatem sfałszować token powiązany z dowolnym identyfikatorem e-mail i uzyskać za jego pomocą dostęp do konta ofiary.

 

  • Choć dla osób niewtajemniczonych cała operacja może wydawać się nie do końca zrozumiała,  luka wykryta przez Jaina była bardzo niebezpieczna, bowiem pozwalała przejąć pełną kontrolę nad kontami użytkowników. Warto dodać, że z opcją „Zaloguj się w Apple” zintegrowane są m.in  serwisy Spotify, Dropbox, Airbnb czy Giphy. Po drugie tak duży błąd powinien być wykryty przez developerów Apple. Fakt, że znajduje go osoba z zewnątrz nie wystawia najlepszego świadectwa producentowi, który niemal na każdym kroku podkreśla, że prywatność klientów jest jednym z jego priorytetów. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Apple zapewnia, iż luka 0-day nigdy nie została wykorzystana, a błąd w usłudze „Zaloguj się z Apple” został usunięty.

 

Źródło: Bitdefender.pl; marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.