Komunikaty PR

19,5 pkt. wyniósł styczniowy wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów

2021-02-17  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.04 MB )

Pomiar NHT, czyli Nastroju Handlu Tradycyjnego, to nowe, cykliczne badanie realizowane przez Comp Platformę Usług, operatora systemu M/platform, wspierającego zarządzanie promocjami w tradycyjnych sklepach spożywczych. Styczniowy, ogólny wskaźnik bieżących nastrojów właścicieli najmniejszych placówek handlowych wyniósł 19,5 pkt. w skali od 0 do 100. Prognoza na luty jest bardziej optymistyczna.

Wskaźnik NHT+1, określający nastroje spodziewane w kolejnym miesiącu, wyniósł 36,1 pkt dla tej samej grupy badanych (w badaniu wzięła udział reprezentatywna liczba osób korzystających z M/platform, głownie właścicieli i kierowników sklepów). Wynik nie znajduje się jeszcze po stronie optymistycznej, ale sugeruje tendencję wzrostową.

M/platform wspiera małe, lokalne sklepy tradycyjne. Skutecznie łączymy detalistów z producentami, aby ułatwić im wyjście z atrakcyjną ofertą do klientów z sąsiedztwa. Badanie Nastroju Handlu Tradycyjnego pozwoli nam jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników M/platform, ale również ułatwi diagnozę rynkowych nastrojów, które szczególnie w czasach pandemii są nieustannie wystawiane na próbę – komentuje Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platformy Usług S.A., operatora M/platform.

Ubiegły rok upłynął pod znakiem pandemii i wiele wskazuje na to, że w perspektywie najbliższych miesięcy nadal będzie ona odgrywać ważną rolę we wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego. Przez ostatni rok handel detaliczny odczuł kryzys, lecz był zasadniczo bardziej niż inne branże odporny na większość zawirowań związanych z restrykcjami. Oprócz pandemii, na styczniowe nastroje uczestników badania mogły mieć jednak wpływ również nowe, dodatkowe obciążenia dla przedsiębiorców, np. wzrost minimalnego wynagrodzenia brutto i idący za tym wzrost stawek ZUS, wzrost opłat za energię elektryczną czy też nowo wprowadzony podatek cukrowy i „opłata małpkowa”.

Mimo licznych wyzwań, prognoza na luty – wzrost wskaźnika Nastroju Handlu Tradycyjnego o 16,6 pkt – wydaje się wskazywać na rosnący optymizm.

---

Metodologia: Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych. Oba wskaźniki będą publikowane na początku każdego miesiąca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.