Komunikaty PR

2. edycja Dnia kariery kobiety w IT

2020-10-14  |  15:00
Biuro prasowe

Bez względu na miejsce zamieszkania, wiek i doświadczenie zawodowe każda kobieta, która jest zdecydowana przenieść się do świata IT, będzie miała do tego idealną okazję. Już 28 października odbędzie się druga edycja Dnia kariery kobiety w IT w ramach kampanii Woman Update – tym razem w nowej formule. Podczas całodniowej, bezpłatnej konferencji online uczestniczki wezmą udział w warsztatach doradztwa kariery, spotkaniach z pracodawcami, mentorkami i ekspertkami, które odkryją przed nimi różnorodność ról i stanowisk, jakie daje branża IT oraz możliwości rozwoju zawodowego w tym obszarze.

- Pierwsza edycja przerosła nasze oczekiwania, ponieważ pokazała nam i naszym partnerom, jak wiele kobiet chciałoby spróbować swoich sił w branży IT. W spotkaniu wzięło udział ponad 300 pań, które przyjechały na wykłady, warsztaty, sesje mentoringowe – wszystko po to, żeby dowiedzieć się, jak mogą zmienić swoje życie zawodowe. W tym roku wydarzenie odbędzie się online i mamy nadzieję, że spotka się z równie dużym, a nawet większym zainteresowaniem – mówi Beata Jarosz, Prezes Future Collars, inicjatorka  wydarzenia.

- Ostatnie, trudne miesiące na rynku pracy pokazały nam, że trzeba mówić o nowych formach zatrudnienia, możliwościach rozwoju i kompetencjach przyszłości, których będą oczekiwać pracodawcy. Raport przygotowany w ramach #Woman Update przez instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego Digital Economy Lab (DELab) oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka (INGOS) pokazuje, że w branżach zagrożonych kryzysem pracuje w Polsce 3 mln kobiet. W samym handlu, to aż 1,2 miliona kobiet, czyli większość tej branży. Między innymi dlatego trzeba budować wśród nich świadomość zachodzących zmian i wskazywać nowe ścieżki  i możliwości zawodowe dla kobiet  w IT - dodaje Joanna Pruszyńska-Witkowska, wiceprezes Future Collars, inicjatorka wydarzenia.

W programie 2. edycji Dnia kariery kobiety w IT zaplanowano m.in. sesje speed mentoringu, czyli spotkania z mentorkami różnych zawodów, ról i stanowisk w IT, które podzielą się swoją wiedzą. O swoich doświadczeniach opowiedzą prezeski firm, członkinie zarządów, dyrektorki, managerki i ekspertki branży. Nie zabraknie również interesujących warsztatów, np. z programowania, sztucznej inteligencji, personal brandingu czy doradztwa kariery. W wirtualnej Strefie Pracy i Rozwoju będzie okazja do poznania pracodawców, którzy stawiają na rozwój kompetencji cyfrowych i chcą wspierać kobiety w ich rozwoju.

Aby wziąć udział w wydarzeniu wystarczy zarejestrować się na stronie: https://futurecollars.com/pl/dzien-kariery-kobiety-w-it/ 

Praca w IT to bezpieczniejsza przyszłość

Raport „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w kontekście kryzysu gospodarczego”, opracowany w ramach kampanii #WomanUpdate, pokazał, że musimy być gotowi na zmiany. W tym przypadku, bardzo korzystny jest fakt, że kobiety na ogół mają wysoko rozwinięte kompetencje emocjonalne, które pozwalają im radzić sobie właśnie ze zmianami i niepewnością. Przy odpowiednim informowaniu i komunikacji możliwe jest, że odsetek kobiet w IT - będący na poziomie ok. 15% - zwiększy się.

Z kolei według tegorocznego raportu „Kobiety w IT 2020”, przygotowanego przez No Fluff Jobs, ponad 40% kobiet pracujących obecnie w IT, przebranżowiło się, aby znaleźć zatrudnienie w branży nowych technologii. Także właśnie 28 października będzie można poznać panie, które odważyły się na taką zmianę i pozytywnie odmieniły swoje życie zawodowe.

Wiele firm z branży IT w czasie pandemii przeszło na całkowity tryb pracy zdalnej, dzięki czemu rynek ten otworzył się na grupy, które do tej pory wydawały się „wykluczone”. Trudnym wyzwaniem jest na przykład powrót do pracy po urlopie macierzyńskim bądź wychowawczym. Mamy obawiają się, że ciężko im będzie znaleźć zajęcie, które będą mogły połączyć z wychowywaniem dziecka. Praca w nowych technologiach, zwłaszcza w formie zdalnej, to także dobre rozwiązanie dla osób z mniejszych miejscowości, które czasem borykają się z różnymi trudnościami.

- Widzimy, że pandemia jeszcze pogarsza sytuację kobiet na rynku pracy, dokładając im z jednej strony dodatkowych obowiązków opiekuńczych, a z drugiej - przyspieszając negatywne zmiany w sektorach, które do tej pory przede wszystkim je zatrudniały, takich jak np. handel czy turystyka. Potrzeba podnoszenia kompetencji cyfrowych jako narzędzia do poprawy sytuacji życiowej kobiet jest więc teraz dla nas jeszcze bardziej widoczna niż przed wybuchem kryzysu – mówi Filip Wadowski z NESsT, współorganizator wydarzenia.

Szczegółowy program całej konferencji dostępny jest na stronie: https://futurecollars.com/pl/dzien-kariery-kobiety-w-it-2/ 

Druga edycja Dnia Kariery Kobiety w IT realizowana jest w ramach kampanii społecznej #Woman Update przez Future Collars z Fundacją Mamo Pracuj i NESst Polska. 

Wydarzenie wspierają:

Partnerzy Główni:  Orange, PKO BP, Credit Suisse, BNP Paribas, Santander.

Partnerzy Wspierający: Microsoft, Totalizator Sportowy, Absolut Systems

www.womanupdate.org 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji Biuro prasowe
2024-07-30 | 15:00

Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji

Rosnące koszty pracy w Polsce mogą przyspieszyć w firmach tempo wdrażania automatyzacji i sztucznej inteligencji. Zatrudnienie robota może opłacać się bardziej niż jeszcze
IT i technologie Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online
2024-07-29 | 12:00

Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online

Czy dzisiaj organizacja perfekcyjnego eventu wystarczy, by można było mówić o sukcesie? Nawet najlepiej zaplanowane, a w dalszym etapie zrealizowane wydarzenie nie przyniesie
IT i technologie Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.
2024-07-25 | 13:20

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.