Komunikaty PR

2023 w e-commerce. Co może przynieść kolejny rok?

2022-12-19  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.3 MB )

Polski sektor e-commerce wciąż się rozwija, a jego wartość z roku na rok rośnie – według prognoz na koniec 2022 wyniesie już 92 mld zł [1]. Mimo kryzysu gospodarczego i galopującej inflacji sympatia Polaków do zakupów przez Internet zdaje się zatem nie słabnąć. Zmieniają się jednak trendy i zachowania zakupowe. W nadchodzącym roku 2023 możemy spodziewać się znacznie większego nacisku na zrównoważony rozwój i ekologię oraz zwiększonego zainteresowania brandingiem opakowań wysyłkowych.  

W 2022 popularność zakupów w sieci wciąż rosła, co potwierdzają liczne raporty rynkowe. Sektor e-commerce – mimo problemów związanych z konsekwencjami kryzysu gospodarczego – odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. Ustabilizował się także odsetek kupujących online, bo obecnie stanowią oni niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów[2]. Jednocześnie zwiększała się również świadomość ekologiczna społeczeństwa, co wymusiło na branży konieczność większej dbałości o eko-rozwiązania. W 2023 wprowadzanie przyjaznych środowisku narzędzi stanie się w handlu internetowym absolutną koniecznością. Wiedzą o tym właściciele e-sklepów, którzy już modyfikują m.in. procesy pakowania i wysyłki zamówień tak, aby stały się one możliwie najmniej szkodliwe dla planety. 

EKOommerce

Sklepy, które w nadchodzącym roku aktywnie włączą się w walkę o środowisko, mogą tylko zyskać, bo zbudowanie wizerunku nowoczesnego i zaangażowanego społecznie przedsiębiorstwa bez wątpienia zapewni im napływ nowych klientów. Jednym ze sposobów będzie transformacja procesu pakowania. Jak wynika z Raportu „Odpowiedzialny e-commerce”[3], już w 2022, konsumenci za szkodliwe uważali używanie folii do pakowania przesyłek, a także pakowanie małych produktów w zbyt duże paczki. 

– Oczekiwania klientów będą jednak coraz większe, dlatego opakowania – poza wysoką jakością i trwałością – muszą spełniać kryterium mniejszego zużycia surowców podczas produkcji oraz być pozyskiwane z materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia. Z większą uwagą będzie trzeba przyjrzeć się także oferowanemu asortymentowi i ustandaryzować wymiary potrzebnych opakowań tak, aby nie transportować w nich powietrza. Kupujący w sieci chcą identyfikować się z markami, od których kupują i chcą, aby te podzielały ich wartości. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad poszerzaniem oferty eko-produktów oraz nad dostarczaniem innowacji, które wpisują się w wartości, tak sprzedających, jak i kupujących. Wśród nich prym wiodą opakowania wykonane z jednego materiału, które znacznie ułatwiają i przyspieszają cały proces recyklingu – mówi Jarosław Kamiński, Prezes Raja Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych, blisko współpracującego z e-commerce.

W 2023 postaw na widoczność marki

W nadchodzącym roku e-sklepy nie mogą zapominać, że w dobie rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej. Wybór ekologicznych kartonów czy wypełniaczy to jedynie pierwszy krok i swoista baza, na której można ją budować. Każdy element przesyłki można bowiem spersonalizować i wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów. Nadrukowanie hasła lub loga na kartonach, kopertach czy papierowych taśmach pakowych podnosi nie tylko rozpoznawalność, ale i prestiż e-sklepu.

–  Ciekawym rozwiązaniem jest „brandowanie” w służbie ekologii, czyli opatrzenie elementów opakowania nie tylko logiem firmy, ale i instrukcją, jak poddać je recyklingowi wraz z krótką informacją o wykorzystanych materiałach. Ten nieoczywisty zabieg może skutecznie przekonać konsumentów, którzy na co dzień nie kupują w sieci, że taka forma nabywania dóbr może być neutralna dla planety – komentuje Jarosław Kamiński.
 

[1] Nowy Marketing, “E-commerce 2022/2023. Jak w dobie kryzysu skutecznie zwiększyć sprzedaż w e-sklepie”

[2] Gemius, PBI, IAB Polska, “E-commerce w Polsce 2022”

[3] Izba Gospodarki Elektronicznej, „Odpowiedzialny e-commerce 2022”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.