5 technologicznych trendów na rok 2021 w branży wyświetlaczy
Ekrany już od dawna stały się częścią naszej codzienności. Każdy z nas korzysta z telefonu komórkowego, telewizora czy posiada smart watch. Sri Peruvemba, „hegemon” rynku wyświetlaczy OLED związany z Noctiluca S.A., przygotował 10 trendów technologicznych na 2021 rok, które z pewnością zmienią jakość naszego życia.
- Nadchodzą duże zmiany w dziedzinie technologii wyświetlania w 2021 r. Urządzenia będą mniejsze, inteligentniejsze i bardziej intuicyjne. Od telefonów po samochody po sztuczną inteligencję, technologia wyświetlania przyniesie zmiany w każdej dziedzinie życia - zmieni sposób, w jaki pracujemy, żyjemy i bawimy się - Sri Peruvemba, CEO, Marketer International Inc.
- Rozwój technologii VR i AR
Technologia VR i AR czasy świetności ma zdecydowanie jeszcze przed sobą. Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości AR/VR jest ściśle związany z rozwojem technologii wyświetlania. Obecnie wykorzystuje się głównie ekrany LCD, które nie dają pełnego odbioru doświadczeń. Powszechne wdrożenie wyświetlaczy OLED w AR/VR podniesie jakość wyświetlanego obrazu nawet 10-krotnie.
- Zautomatyzowane kioski z antybakteryjnymi ekranami
Obostrzenia i obawy związane z pandemią Covid-19 sprawiły, że część usług została zautomatyzowana. Przyczyniło się to do wzrostu popularności samoobsługowych kiosków, które minimalizują kontakt międzyludzki i dysponują antybakteryjnymi ekranami dotykowymi. Na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń sterowanych głosowo. Samoobsługowe punkty będą coraz częściej wykorzystywane do dostarczania wskazówek, informacji medycznych, liczenia osób czy monitorowania temperatury.
- Skok IQ - Sztuczna Inteligencja
Coraz bardziej polegamy na sztucznej inteligencji. To prowokuje rozwój szerokiej gamy nowych, konkurencyjnych produktów – firmy, takie jak Apple, Lenovo, Alibaba, Amazon, Google, LG i Samsung, poszukują swojego udziału w tym lukratywnym rynku. Ta walka będzie trwać, zwłaszcza, że interakcje i łączność z różnymi systemami bezpieczeństwa, rozrywki i sterowania w domu będzie się umacniać i stawać bardziej intuicyjna. Ludzie chcą łączyć się i wizualnie wchodzić interakcje, i to jest coś, co będziemy mogli zaobserwować coraz częściej w dziedzinie rozwoju wyświetlaczy.
- Rewolucja w dziedzinie wyświetlaczy samochodowych
Zdominowana przez LCD branża samochodowa zaczyna zauważać potencjał technologii OLED, która ma wiele niekwestionowanych przewag konkurencyjnych, a przede wszystkim zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. Na przykład „wirtualne lusterka zewnętrzne” w Audi wyposażone są w ekrany boczne zamiast konwencjonalnych lusterek. Strategicznie rozmieszczone kamery oraz wyświetlacze OLED zapewniają kierowcom wgląd w to, co dzieje się na zewnątrz, bez żadnych opóźnień.
Nowości technologiczne planuje wdrożyć również Tesla. Pojedynczy, portretowy, 17-calowy ekran dotykowy, praktycznie eliminuje potrzebę używania przycisków w samochodzie. Udogodnieniem ma być również cyfrowy kokpit z pojedynczym zintegrowanym ECU (Electronic Control Unit). Będzie on sterować wszystkim, od systemu informacyjno-rozrywkowego dla przednich i tylnych siedzeń, zaawansowanych funkcji wspomagania, cyfrowego zestawu wskaźników i nie tylko.
- Czytanie przyjemniejsze dla oczu
Czytanie na urządzeniach cyfrowych ma coraz większą rzeszę zwolenników. Kindle Amazona pracuje nad tym, aby czytanie mogło być jeszcze przyjemniejsze dla oczu zarówno w dzień jak i w nocy dzięki automatycznemu dopasowywaniu oświetlenia. Temu zadaniu ma sprostać 7-calowy, ostrzejszy ekran z podświetlanym wyświetlaczem z 300 ppi i 32 GB pamięci.
Technologie wyświetlaczy są absolutnie fascynujące. Mamy z ekranami do czynienia codziennie i zmiany w tym sektorze zmieniają to jak funkcjonują całe grupy społeczne. Obserwując trendy w tym obszarze, możemy przewidywać to, jak będą w przyszłości wyglądały całe potężne obszary ludzkiej działalności – od architektury, przez model pracy i rozrywki po transport i medycynę. To dlatego Noctiluca tyle wysiłku wkłada w przesuwanie horyzontu możliwości technologii OLED – CEO i CTO Noctiluca

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.