5 technologicznych trendów na rok 2021 w branży wyświetlaczy
Ekrany już od dawna stały się częścią naszej codzienności. Każdy z nas korzysta z telefonu komórkowego, telewizora czy posiada smart watch. Sri Peruvemba, „hegemon” rynku wyświetlaczy OLED związany z Noctiluca S.A., przygotował 10 trendów technologicznych na 2021 rok, które z pewnością zmienią jakość naszego życia.
- Nadchodzą duże zmiany w dziedzinie technologii wyświetlania w 2021 r. Urządzenia będą mniejsze, inteligentniejsze i bardziej intuicyjne. Od telefonów po samochody po sztuczną inteligencję, technologia wyświetlania przyniesie zmiany w każdej dziedzinie życia - zmieni sposób, w jaki pracujemy, żyjemy i bawimy się - Sri Peruvemba, CEO, Marketer International Inc.
- Rozwój technologii VR i AR
Technologia VR i AR czasy świetności ma zdecydowanie jeszcze przed sobą. Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości AR/VR jest ściśle związany z rozwojem technologii wyświetlania. Obecnie wykorzystuje się głównie ekrany LCD, które nie dają pełnego odbioru doświadczeń. Powszechne wdrożenie wyświetlaczy OLED w AR/VR podniesie jakość wyświetlanego obrazu nawet 10-krotnie.
- Zautomatyzowane kioski z antybakteryjnymi ekranami
Obostrzenia i obawy związane z pandemią Covid-19 sprawiły, że część usług została zautomatyzowana. Przyczyniło się to do wzrostu popularności samoobsługowych kiosków, które minimalizują kontakt międzyludzki i dysponują antybakteryjnymi ekranami dotykowymi. Na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń sterowanych głosowo. Samoobsługowe punkty będą coraz częściej wykorzystywane do dostarczania wskazówek, informacji medycznych, liczenia osób czy monitorowania temperatury.
- Skok IQ - Sztuczna Inteligencja
Coraz bardziej polegamy na sztucznej inteligencji. To prowokuje rozwój szerokiej gamy nowych, konkurencyjnych produktów – firmy, takie jak Apple, Lenovo, Alibaba, Amazon, Google, LG i Samsung, poszukują swojego udziału w tym lukratywnym rynku. Ta walka będzie trwać, zwłaszcza, że interakcje i łączność z różnymi systemami bezpieczeństwa, rozrywki i sterowania w domu będzie się umacniać i stawać bardziej intuicyjna. Ludzie chcą łączyć się i wizualnie wchodzić interakcje, i to jest coś, co będziemy mogli zaobserwować coraz częściej w dziedzinie rozwoju wyświetlaczy.
- Rewolucja w dziedzinie wyświetlaczy samochodowych
Zdominowana przez LCD branża samochodowa zaczyna zauważać potencjał technologii OLED, która ma wiele niekwestionowanych przewag konkurencyjnych, a przede wszystkim zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. Na przykład „wirtualne lusterka zewnętrzne” w Audi wyposażone są w ekrany boczne zamiast konwencjonalnych lusterek. Strategicznie rozmieszczone kamery oraz wyświetlacze OLED zapewniają kierowcom wgląd w to, co dzieje się na zewnątrz, bez żadnych opóźnień.
Nowości technologiczne planuje wdrożyć również Tesla. Pojedynczy, portretowy, 17-calowy ekran dotykowy, praktycznie eliminuje potrzebę używania przycisków w samochodzie. Udogodnieniem ma być również cyfrowy kokpit z pojedynczym zintegrowanym ECU (Electronic Control Unit). Będzie on sterować wszystkim, od systemu informacyjno-rozrywkowego dla przednich i tylnych siedzeń, zaawansowanych funkcji wspomagania, cyfrowego zestawu wskaźników i nie tylko.
- Czytanie przyjemniejsze dla oczu
Czytanie na urządzeniach cyfrowych ma coraz większą rzeszę zwolenników. Kindle Amazona pracuje nad tym, aby czytanie mogło być jeszcze przyjemniejsze dla oczu zarówno w dzień jak i w nocy dzięki automatycznemu dopasowywaniu oświetlenia. Temu zadaniu ma sprostać 7-calowy, ostrzejszy ekran z podświetlanym wyświetlaczem z 300 ppi i 32 GB pamięci.
Technologie wyświetlaczy są absolutnie fascynujące. Mamy z ekranami do czynienia codziennie i zmiany w tym sektorze zmieniają to jak funkcjonują całe grupy społeczne. Obserwując trendy w tym obszarze, możemy przewidywać to, jak będą w przyszłości wyglądały całe potężne obszary ludzkiej działalności – od architektury, przez model pracy i rozrywki po transport i medycynę. To dlatego Noctiluca tyle wysiłku wkłada w przesuwanie horyzontu możliwości technologii OLED – CEO i CTO Noctiluca

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.