Komunikaty PR

54 proc. konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży.

2022-12-16  |  12:00
Biuro prasowe

Okres wyprzedażowo-zakupowy wciąż trwa, jednak konsumenci równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday nastawiają się na noworoczne obniżki cen.  Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022 – 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie.

Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe jest w dużej mierze cena (dla 53 proc. konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week to pierwsza z nadarzających się okazji, podczas których konsumenci mogli zaoszczędzić. Z raportu Festive Season 2022 wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.

W trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci w online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach, takich jak: elektronika (53 proc.), zabawki dla dzieci (47 proc.), odzież i dodatki (47 proc.).

Targetowanie na YouTube zwiększy efektywność

Raport uwzględnia jeszcze jeden kluczowy aspekt – reklamy napędzające sprzedaż. To właśnie one sugerują konsumentom z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów.

Szansą dla sprzedawców może okazać się inwestycja w działania reklamowe na platformie YouTube. YouTube Ads, wymaga środków, które łatwiej wygospodarować mniejszym markom bez dużych budżetów, które są charakterystyczne dla reklam telewizyjnych.

Kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się więc precyzyjne targetowanie, zwiększające efektywność i umożliwiające markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach jakie przeglądają. Dane Chanel Factory pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube i najpewniej (45 proc. badanych) czuje się po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto użytkownicy (40 proc.) wskazują, że serwis skrojony jest pod ich osobiste preferencje, pokazując reklamy towarów, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej jeden na trzech konsumentów jest w stanie wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane właśnie na YouTube.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.