60 procent Polaków chce płacić za bezpieczeństwo IT
Co dziesiąte gospodarstwo domowe w Polsce nie posiada żadnych zabezpieczeń sieci domowej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Allot i Coleman Research. W większości przypadków użytkownicy domowi nie wiedzą jakie zabezpieczenia stosować oraz w jaki sposób je wdrożyć. Jednakże aż 60 proc. poszukuje kompleksowej pomocy i deklaruje, że może wydać na ten cel około 30 złotych miesięcznie.
- Z jednej strony wydaje się to niewiele, ale z drugiej jeśli przyjrzeć się cenom pakietów antywirusowych, to na ogół wychodzą one naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Za oprogramowanie przeznaczone do ochrony maksymalnie 15 domowych komputerów trzeba zapłacić około 130 zł rocznie, a więc niecałe 11zł miesięcznie. Nie jest to zatem bariera finansowa dla większości gospodarstw domowych - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Wśród zainstalowanych zabezpieczeń przeważają darmowe aplikacje (29 proc.) lub preinstalowane rozwiązania od producenta urządzenia (26 proc.). Natomiast 25 proc. decyduje się na płatne zabezpieczenia i płacą za nie około 35 złotych miesięcznie. Respondenci zmagają się z różnymi rodzajami ataków - aż 61 proc. wymienia wirusy, a na kolejnych miejscach znajdują się phishing (59 proc.) i malware (43 proc.). Według autorów badania Polacy mieszczą się w średniej europejskiej, jeśli chodzi o nawyki związane z bezpieczeństwem sieci, 57 proc. zmienia predefiniowane hasło na urządzeniu podłączonym do Internetu, a 46 proc. konfiguruje zaawansowane ustawienie dotyczące bezpieczeństwa.
- Rosnąca liczna cyberataków sprawia, że użytkownicy indywidualni coraz poważniej myślą o zabezpieczeniu domowy sieci. Jest już coraz mniej osób, którzy zastanawiają się nad inwestycją w oprogramowanie antywirusowe. Bardzo rzadko zdarza się, że musimy przekonywać klienta, że zakup antywirusa w obecnych czasach ma sens. Nasze rozmowy ograniczają się do wskazania specyficznych i mocnych stron poszczególnych produktów oraz dopasowania ich do specyfiki domowej sieci. - mówi Mariusz Politowicz.
Warto na koniec dodać, iż uczestnicy badania najbardziej potrzebują ochrony podczas korzystania ze smartfona (45 proc) oraz łączenia się z Internetem poprzez domowy router (32 proc) i komunikacji poprzez Wi-Fi (25 proc.).
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.