„7 metrów dla Ziemi” – ekologiczny format Rafała Gębury x myhive Warsaw Spire
myhive – należąca do Immofinanz międzynarodowa marka biurowa, pod którą działa m.in. warszawski wieżowiec Warsaw Spire – rozpoczęła współpracę z Rafałem Gęburą, twórcą „7 metrów pod ziemią”, autorem najpopularniejszych wywiadów na polskim YouTube (1,09 mln subskrypcji). W ramach kampanii promującej myhive Warsaw Spire powstał nowy format „7 metrów dla Ziemi” nagrywany w warszawskim wieżowcu, z udziałem gości specjalnych (m.in. Kasi Gandor i Macieja Orłosia). Na Warsaw Spire wyświetlono również specjalny neon reklamujący całą akcję. Za realizację odpowiada sieć partnerska LifeTube (grupa LTTM).
Nowy format powstający przy współpracy Rafała Gębury i myhive Polska realizowany jest na 38. piętrze w coworkingowych przestrzeniach Warsaw Spire w ramach projektu #myhiveourfuture. Zaproszeni do serii wywiadów „7 metrów dla Ziemi” goście specjalni (m.in. Kasia Gandor czy Maciej Orłoś) rozmawiają o problemach związanych z ekologią oraz dzielą się swoimi sposobami na dbanie o planetę. Celem kampanii jest zmiana przyzwyczajeń ludzi, pozytywny wpływ na środowisko i zaznaczenie obecności firmy myhive Polska w programie Climate Leadership.
– O współpracy z Rafałem Gęburą zdecydowało szereg czynników, jednak tym kluczowym była dla nas tematyka nowego cyklu jego wywiadów. Sami poprzez myhive kładziemy szczególny nacisk na aspekty proekologiczne, czy to poprzez wdrażanie w naszych budynkach eko inicjatyw, czy też angażując się z myhive w specjalny program Climate Leadership powered by UN Environment. W obu przypadkach naszym celem jest edukacja i wpływanie na zmiany zachowań ponad 13,000 osób pracujących w budynkach pod tą marką
– skomentowała Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, IMMOFINANZ, firmy będącej właścicielem marki myhive.
Kampania rozpoczęła się od ogromnego neonu, który 14 maja rozświetlił ulice Warszawy, wyświetlając na wieżowcu Warsaw Spire napis „7 metrów pod Ziemią”. Do tej pory ukazały się pierwsze dwa odcinki z udziałem Kasi Gandor – aktywistki społecznej, z wykształcenia biotechnolożki oraz Macieja Orłosia – dziennikarza, aktora oraz działacza ekologicznego. Łącznie uzyskały już ponad 110 tys. wyświetleń.
Rafał Gębura to dziennikarz, który od lat w swoich wywiadach sięga po tematy uznawane za tabu i przybliża je swoim widzom w kameralnej atmosferze, która ułatwia ich odbiór. Prywatnie Rafał od wielu lat stosuje w swoim życiu rozwiązania proekologiczne.
– Moimi gośćmi są znani i lubiani, a do tego szczerze zaangażowani w ekologię. To osoby, które – podobnie jak ja – popełniają błędy, mają na sumieniu kilka ekologicznych grzechów, ale mają też dobrą wolę i chęć, aby więcej ich nie popełniać. Rozmawiając, będziemy wymieniać się wiedzą i doświadczeniami związanymi z ekologią, ale też zachęcać do proekologicznych postaw
– mówi Rafał Gębura.
Kolejne dwa odcinki serii zostaną opublikowane w nadchodzącym miesiącu. Goście specjalni pozostają jednak niespodzianką dla widzów. Organizatorzy zdradzają jedynie, że część gości, zaangażowani w kampanię youtuberzy, słyną ze swojej proekologicznej działalności, dzięki czemu nie tylko generują szeroki zasięg medialny, ale również umiejętnie utrzymują uwagę widzów i edukują, przekazując wartościowe treści oraz zmieniając ich postawę. Za koncepcję, realizację i koordynację kampanii odpowiada sieć partnerska LifeTube (grupa LTTM).
LTTM - należąca do holdingu Mediacap SA największa w Polsce grupa świadcząca usługi z zakresu wideo i influencer marketingu. Pod jej skrzydłami rozwija się 62% branży w Polsce, a twórcy zrzeszeni w sieci odpowiadają za ponad 12% oglądalności całego YouTube’a w Polsce. W skład LTTM wchodzą wyspecjalizowane firmy: LifeTube - największa sieć partnerska YouTube w CEE, TalentMedia - profesjonalna agencja influencer marketingu oraz Gameset - agencja gaming marketingu.
McCANN Poland ponownie w gronie najbardziej kreatywnych agencji
Nobilia prezentuje Świąteczny Katalog 2024
15 lat DlaSpania na polskim rynku: Innowacyjne podejście do snu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.