Komunikaty PR

82% pracodawców wymaga znajomości języka obcego podczas rekrutacji

2020-10-14  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Izabella Rzymowska
24/7Communication

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
izabella.rzymowska|247.com.pl| |izabella.rzymowska|247.com.pl
+48 530 228 895
www.247.com.pl
Do pobrania Babbel ( 0.35 MB )

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez popularną aplikację do nauki języków Babbel, znajomość języka obcego to jeden z najważniejszych wymogów stawianych przed kandydatami ubiegającymi się o nową pracę. Już teraz angielski stanowi podstawę komunikacji w wielu firmach, dlatego coraz częściej możemy napotkać ogłoszenia o pracę właśnie w tym języku.

Trwająca od marca pandemia sprawiła, że zmieniliśmy wiele z naszych przyzwyczajeń. Część codziennych obowiązków, chociażby zakupy, przerzuciliśmy do Internetu. Jak się jednak okazuje, poszukiwanie pracy i rekrutacja, to procesy, które wskutek pandemii także niemal w całości przeniosły się do sieci. Od marca popularny portal LinkedIn zanotował znacznie wyższy ruch na stronie. Pojawiło się więcej ogłoszeń firm poszukujących nowych pracowników, a sami użytkownicy stali się bardziej aktywni -  trzy razy częściej poszukiwali informacji o nowej pracy stacjonarnej lub zdalnej. Aż 81% Polaków zadeklarowało, że obecnie szuka pracy właśnie na LinkedIn[1]. Sprawdziliśmy, jakie umiejętności językowe są wymagane w przypadku indywidualnych ofert pracy na LinkedIn.

Wymóg języka obcego to obecnie standard

Badania przeprowadzone we wrześniu tego roku na zlecenie firmy Babbel* jasno wskazują, że język obcy w aktualnych ofertach pracy na portalu LinkedIn to podstawa. Analizie poddano oferty z 3 różnych sektorów: IT, marketingu oraz branży finansowej. Aż 82% z nich wymagało znajomości języka obcego, w 96% przypadkach był to język angielski. Co więcej, co trzecie ogłoszenie zostało napisane właśnie w tym języku, najwięcej było ich w sektorze marketingu i IT. W nielicznych przypadkach pracodawcy poszukiwali również osób ze znajomością zarówno języka angielskiego, jak i niemieckiego (2%) bądź samego niemieckiego lub rosyjskiego (1%).

Co ciekawe, pomimo zróżnicowania badanych sektorów, procent ofert pracy, wymagających języka obcego, jest praktycznie identyczny. Zarówno w branży marketingowej, jak i finansowej wyniósł 83%, a w branży IT 82%. Poziom znajomości języka opisywany jest różnie. Niektórzy posługują się opisowymi terminami „wystarczający, żeby czytać dokumentację”, „trzeba móc się komunikować”, inni podają nazwę poziomu (np. B1 /intermediate/średniozaawansowany).

- Spoglądając na te wyniki, nie ulega wątpliwości, że język obcy to podstawa w znalezieniu wymarzonej pracy. Coraz więcej firm wymaga od swoich pracowników komunikowania się w języku obcym nie tylko z klientami, lecz także współpracownikami i kontrahentami z całego świata. Weryfikacja znajomości języka podczas rozmów kwalifikacyjnych to standard, o którym wszyscy kandydaci doskonale wiedzą - mówi Renita Käsper, Team Lead Talent Acquisition, Babbel.

Poszerzaj swoje kompetencje, nie wychodząc z domu

Bez względu na branżę, stanowisko czy nasze wykształcenie - angielski biznesowy to podstawa. Na szczęście współczesna technologia pozwala nam na naukę języków w każdym momencie dnia i w każdym miejscu, sami możemy też wyznaczyć sobie zasady nauki. To niezwykle cenne, szczególnie w obecnej sytuacji. Nowoczesna aplikacja do nauki języków Babbel oferuje kursy językowe aż w 14 językach, w tym również kurs biznesowego angielskiego. Możemy uczyć się zarówno poprzez aplikację na telefon (Android, iOS), jak i korzystając ze strony internetowej www.babbel.com. Brak czasu nie będzie odtąd żadną wymówką, jedna lekcja trwa jedynie 15 minut, czyli krócej niż jeden odcinek naszego ulubionego serialu. Kurs biznesowego angielskiego, opracowany przez zespół dydaktyków i ekspertów językowych z całego świata, to przede wszystkim praktyczne i przydatne słownictwo. W aplikacji Babbel znajdziesz dialogi z życia wzięte, które można szybko przyswoić i wykorzystać w praktyce. Aplikacja posiada dodatkowo funkcję rozpoznawania mowy, dzięki której szlifujemy nasz język, akcent oraz szybkość formułowania pełnych wypowiedzi.

Rozszerzając swoje językowe umiejętności, dodajemy wartości do swojego CV, podnosimy  kompetencje, a co za tym idzie nasza perspektywa możliwości zawodowych zdecydowanie się powiększa. Warto dać sobie szansę na sukces!

* Badanie przeprowadzone przez 247Communication na zlecenie firmy Babbel, analizie zostało poddanych 200 najbardziej aktualnych ofert pracy na polskiej wersji platformy LinkedIn (stan na dzień: 22.09.2010).

 

Więcej informacji na: www.babbel.com.

 


[1] https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/nowy-profil-uzytkownikow-linkedin

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.