Komunikaty PR

86 % ankietowanych uważa, że szkoły nie są przygotowane na powrót nauki zdalnej

2020-09-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Aż 48 proc. twierdzi, że nie powinien on wrócić wcale lub częściowo. Z drugiej strony tylko 14 proc. twierdzi, że szkoły są przygotowane na powrót do nauki zdalnej. Wynik ten pokazuje, że nauczyciele, dzieci i rodzice nie byli gotowi na taki przewrót i niezbędne jest ich wsparcie. Uczelnie wyższe, czy firmy szkoleniowe, już kilka lat temu z sukcesem wdrożyły częściową edukację przez webinary. W czym tkwi sukces?

 

Nauka zdalna bez wątpienia była dużym wyzwaniem zarówno dla nauczycieli, uczniów, jak i ich rodziców, co potwierdziło, aż 74 proc. badanych. Wynikało to głównie z faktu, że edukacja online nigdy wcześniej nie była stosowana w Polsce na tak dużą skalę, a na jej wdrożenie było bardzo mało czasu. Tylko dla 20% ankietowanych nie sprawiło to większych trudności.

 

Pomocny byłby tu model hybrydowy, czyli połączenie nauki stacjonarnej i nauki zdalnej z wykorzystaniem webinarów. Dla 44 proc. respondentów właśnie takie rozwiązanie najlepiej sprawdziłoby się w obecnej sytuacji. Co ciekawe tylko 5 proc. uważa, że wyłącznie rozwiązanie zdalne lepiej się sprawdza. To pomogłoby rozwiązać też fakt, że dla 60 proc. osób, zdobywanie wiedzy na odległość jest dużo mniej efektywne niż edukacja stacjonarna i tylko 13 proc. twierdzi przeciwnie.

 

Uczelnie wyższe publiczne takie jak Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Warszawska, Politechnika Łódzka i prywatne WorldWide School, Polski Uniwersytet Wirtualny, LangMedia oraz Oxford Language Center na długo przed kwarantanną społeczną zdecydowały się na wdrożenie nauczania przez webinary. Dziś chcą rozwijać ten model, ponieważ dzięki jego odpowiedniemu wprowadzeniu i zapewnionemu przez ClickMeeting wsparciu widzą w tym rozwiązaniu dużo zalet. To najlepiej pokazuje, że Polacy nie są przeciwnikami nauczania na odległość, a po prostu nie przyzwyczaili się do nowego oraz nie dostali odpowiedniej pomocy na początku. Dlatego misją naszej firmy jest wsparcie i edukacja osób, które trochę słabiej radzą sobie z obsługą technologii w nauce zdalnej. Chcemy ułatwić pedagogom oraz szkoleniowcom prowadzenie spotkań, lekcji czy wydarzeń online za pomocą naszej platformy - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

 

Warto zauważyć, że aż 36 proc. wszystkich webinariów, które odbywają się na platformie ClickMeeting, są o tematyce edukacyjnej lub szkoleniowej. Dlatego firma, prowadzi projekty, które pomagają w nauce przez webinary. Stworzyła specjalne miejsce-Akademię ClickMeeting-gdzie każdy może poznać wszystkie funkcjonalności narzędzia i rozwiązać swoje wątpliwości, na przykład tworzy specjalne poradniki na ten temat. Użytkownicy mają też zapewnione ciągłe wsparcie obsługi klienta, dzięki czemu w łatwy sposób, mogą otrzymać wsparcie specjalisty w tym zakresie.

 

Dodatkowym wyzwaniem dla ankietowanych okazała się logistyka w domu. Do zdalnej nauki potrzebne są urządzenia takie jak kamery, mikrofony czy słuchawki, a czasami też osobna przestrzeń. Mimo to obecnie, aż 88 proc. badanych twierdzi, że posiada wystarczającą ilość sprzętu, by uczyć się zdalnie, a już 59 proc. że ma odpowiednie warunki do tego.

 

Ważnym aspektem w czasie kwarantanny społecznej było też potwierdzenie zdobytych kompetencji. Klasówki w szkołach, egzaminy na studiach, a nawet obrony prac dyplomowych odbywały się na platformach do webinarów i wideokonferencji. Co ciekawe, dla 52 proc. forma ta jest komfortowa i nie sprawia większych trudności. ClickMeeting posiada szereg funkcjonalności, które ułatwiają edukację online. Jest to na przykład tablica, która pozwala na notowanie i pisanie, a także funkcje umożliwiające udostępnianie ekranu, wgrywanie filmów na YouTube czy też tworzenie ankiet, tekstów oraz Q&A. Ważnym udogodnieniem jest też wydanie certyfikatu, członkom szkolenia lub zajęć, po jego zakończeniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.