Aegon uruchamia usługę mojeID
Usługa mojeID umożliwia zdalny dostęp do usług oferowanych nie tylko przez dostawców komercyjnych, ale również administrację publiczną. Jest to nowoczesne narzędzie za pomocą którego konsument może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Dane są sprawdzane przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował tożsamość klienta. Rolę tę pełnią obecnie banki. Usługa KIR spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych wrażliwych. Jest zgodna z wymaganiami określonymi w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej. Korzystanie z mojeID przyspiesza i upraszcza wiele procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem.
– W ciągu ostatniego roku obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój usług zdalnych oraz cyfryzacji procesów w całej gospodarce. Rozwiązania umożliwiające zdalny dostęp klienta do usług oferowanych online muszą zapewniać mu najwyższą jakość i wygodę oraz wysokie standardy bezpieczeństwa. mojeID, spełniając te wymagania, wychodzi naprzeciw potrzebom naszych partnerów biznesowych i odpowiada oczekiwaniom ich klientów. Cieszymy się, że Aegon dołączył do szerokiej już grupy dostawców usług online, którzy udostępnili swoim klientom możliwość potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem mojeID – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Aegon Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. to spółka należąca do międzynarodowej Grupy kapitałowej, jednej z czołowych firm na świecie oferujących ubezpieczenia na życie, programy emerytalne i usługi z zakresu zarządzania aktywami. Obecnie prowadzi ona swoją działalność w 20 krajach na całym świecie. Na polskim rynku funkcjonuje od ponad 15 lat. Firma w kontaktach z klientami i partnerami biznesowymi stawia na długotrwałe relacje oparte na odpowiedzialności.
– Jako towarzystwo ubezpieczeniowe w swojej działalności korzystamy jedynie ze sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych. mojeID idealnie wpisuje się w oczekiwania i wymagania naszych klientów i partnerów. Usługa w znaczący sposób przyspiesza i usprawnia proces rejestracji do portalu Mój Aegon, na którym klienci mogą obecnie zdalnie złożyć wniosek i zawrzeć umowę ubezpieczenia w naszym towarzystwie. Docelowo, Mój Aegon projektowany jest jako wszechstronna platforma do kontaktu i obsługi klienta, a także archiwizacji dokumentów – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.
Usługa mojeID została uruchomiona w czerwcu 2019 r. Od tego czasu stale powiększa się lista dostawców usług, którzy umożliwiają swoim klientom potwierdzanie tożsamość online. Rozwiązanie jest już wykorzystywane w takich sektorach gospodarki, jak: ubezpieczenia, ochrona zdrowia, energetyka, telekomunikacja. Korzystając z tej usługi można załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzania danych w punkcie obsługi czy poprzez kuriera. Pełna informacja o dostawcach usług i dostawcach tożsamości znajduje się na stronie www.mojeid.pl.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.